تشکیل ستاد مدیریت بحران آب در خاش

‌با هدف رفع مشکلات و کمک به تامین نیازهای مردم در حوضه آب ستاد مدیریت بحران آب به ریاست فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری خاش تشکیل شد.

‌به گزارش ایسنا- ‌فرماندار شهرستان خاش گفت: مدیران عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان هیچ گونه آمادگی برای مقابله با شرایط بحرانی ندارند، لذا انتظار داریم مدیران با اطلاعات کافی و بانک جامع اطلاعاتی و امکانات سنجی پای کار باشند‌.

حمیدالدین یوسفی افزود: در ادارات باید ستاد مدیریت بحران تشکیل بشود تا در شرایط حاد و دشوار با مشکلات مقابله شود و شایسته نیست در شرایط سخت ما به فکر بیفتیم که معضل آمده و هم اکنون برنامه ریزی کنیم‌.

وی اظهارکرد: برای حفر آب شرب شهری و روستایی مجوزها با سرعت تمام و در یک روز صادر شود و امور آب پای کار است‌.

یوسفی بیان کرد: تعامل و یکپارچگی در کار مدیران ادارات وجود دارد و جای تاسف است در کار خدمت رسانی به مردم بگوئیم ادارات سنگ اندازی دارند‌.

مقام عالی دولت در خاش ادامه داد: نگاه مسئولانه و بروز بودن مدیران و استفاده بهینه از فرصت و ظرفیت‌ها و داشتن برنامه و تدبیر برای حل مشکلات لازمه رسیدن به موفقیت مدیران است‌.

یوسفی با تاکید بر پویایی و نشاط و بازدهی کاری در مدیران گفت: هنر مدیران این است خلاقانه و بدون اعتبار پروژه‌ها را شروع کنند و اقدامات شایسته‌ای برای حل مشکلات مردم ارائه دهند‌.

فرماندار خاش از اینکه برای مدیریت بحران در این شهرستان آمادگی لازم وجود ندارد، ابراز تاسف کرد و افزود: دستگاههای اجرایی با تشریک مساعی و کارهای جهادی و شاخص در عملکرد و تطبیق نقاط ضعف و قوت و تلاش فراوان و پیگیری از ظرفیت استان به حل مشکل کمک کنند‌.

جمشید هاشمزهی بخشدار ایرندگان خاش هم گفت: بسیاری از روستاهای این بخش دارای مشکلاتی هستند که برای اجرای پروژه‌ها افرادی معارض پیدا می‌شوند و اختلاف برای استفاده از منابع آبی به وجود می‌آید‌.

وی با اشاره به اینکع 35 رشته قنات ایرندگان خشک شده‌اند؛ ضرورت ورود قانونی برای حل مشکلات را خواستار شد‌.

مهدی جمشیدزهی بخشدار نوک آباد هم بیان کرد: در حوزه شهری خاش مشکلات و کمبودهای آب احساس نمی‌شود ولی در برخی از نقاط روستایی مشکلاتی وجود دارد‌.

وی با تاکید بر اهمیت نیازسنجی های آب در گوهرکوه و تفتان جنوبی و گونک اظهار کرد: فرسودگی شبکه آب گوهرکوه معضلی جدی به شمار می‌رود که نیاز است اصلاح شبکه انجام شود‌.

شهردار خاش گفت: با هدف کمک به حل مشکلات و تامین نیازهای آبی مردم خاش و به دنبال پیگیری‌های فرماندار و درخواست اداره آب و فاضلاب یک حلقه چاه آب شهرداری وارد مدار آب و فاضلاب شهری خاش شده است‌.

عبدالمجید تمندانی افزود: افزون بر 70 درصد از آب فضای سبز شهری خاش از سوی شهرداری تامین می‌شود‌.

وی گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه تامین روشنایی معابر و اطفای حریق و بهداشت و غیره ارائه کرد‌.

شهردار خاش تاکید کرد: راهسازی فاضلاب شهری در سطح معابر معضلی زجرآور بوده که متاسفانه شهرداری و شهروندان را رنج می‌دهد‌.

آقایی مدیر آب و فاضلاب شهری خاش با اشاره به اینکه گرم شدن هوا و مصرف بالای آب در رمضان ناپایداری هایی را در شبکه آبرسانی شهری ایجاد کرده است، گفت: کار شستشو و تعمیر لوله‌ها در بالادست منطقه هواشناسی انجام و دو حلقه چاه کشاورزی و شهرداری وارد مدار آب شهری شده است‌.

هاشمزهی مدیر آب شهری نوک آباد هم گفت: در مبحث تامین آب شرب مشکلاتی نداریم و به حل مشکلات آب روستاها نیز کمک می‌کنیم‌.

امان الله طوقی مدیر جهاد کشاورزی خاش هم گزارشی از خسارت‌های ناشی از خشکسالی ها و توفان و سیل و سرما ارائه داد و گفت: 580 میلیارد تومان در سال‌های قبل به بخش کشاورزی خاش وارد شده و در سه ماهه امسال در حال برآورد خسارت هستیم و 40 درصد از دام‌های مردم نیز با مشکلات زیادی مواجه‌اند‌.

وی مرمت و بازسازی قنوات یکصد رشته قنات و اختصاص 200 کیلومتر لوله و پنجاه استخر و اختصاص سبوس و علوفه یارانه‌ای و غیره را اقدامات انجام شده عنوان کرد‌.

قدرت شهیکی مدیر اداره برق خاش هم با اشاره به اینکه بار مصرفی برق در دو ماه اخیر با افزایش مواجه شده و مصرف آب را هم دو چندان کرده است گفت: پنج ترانس برق از مدار خارج شده که با تلاش فراوان توانسته‌ایم نواقص را رفع و افت ولتاژ را کاهش ‌دهیم‌.

مدیران ادارات امور عشایری، مدیر آب و فاضلاب روستایی، امور آب، بهداشت و درمان، راهداری و حمل و نقل جاده ای و راه و شهرسازی، محیط زیست، منابع طبیعی، دامپزشکی و معاون جمعیت هلال احمر خاش گزارش‌هایی از مشکلات و نیازها و کمبودها و اقدامات انجام شده برای حل مشکلات پرداختند‌.

همچنین در این نشست مقرر شد؛ نیاز به اجرای طرح‌های آبخیزداری، احیای دریاچه سردریا، حفر چاههای جدید و تجهیزات برق و خودروی آبرسان و غیره برای پیشگیری از بحران آب شرب شهری، اختصاص تانکرهای آبرسانی جهت رفع مشکلات آب شرب مردم در حدود 90 و بالای یک هزار و 100 خانوار روستا و مردم عشایر و حاشیه شهر ضروری است و ستاد مدیریت بحران استان با اختصاص تجهیزات و امکانات لازم می‌تواند به حل مشکلات کمک کند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید