معاون رئیس جهاد دانشگاهی خبر داد

پیگیری "پرونده هدایت شغلی" در 6 دانشگاه‌ مطرح کشور از مهر ماه

معاون رئیس جهاد دانشگاهی مأموریت این سازمان در نقشه جامع علمی کشور را "پرونده هدایت شغلی" عنوان کرد و گفت: بر این اساس استعلام‌ها و نیازسنجی‌ها انجام شده و دانشجویان ضمن آموزش رسمی از آموزش‌های مجازی نیز بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایسنا، محمدصادق بیجندی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این نهاد و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که امروز (22 خرداد) برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در 8 استان به صورت پایلوت، اظهار کرد: این طرح که بر ارائه تسهیلات پس از آموزش و مشاوره متمرکز است، نوعی مهندسی معکوس به حساب آمده و بسیار مؤثر واقع شده است.

وی با بیان اینکه طرح فوق با همکاری ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در 8 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، کردستان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال بختیاری و آذربایجان غربی به صورت آزمایشی اجرا شده است، خاطرنشان کرد: برطبق توافق صورت گرفته با وزارت کار قرار است که برخی استان‌های مرزی از جمله استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، اردبیل، بوشهر، هرمزگان، ایلام و آذربایجان شرقی نیز به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بپیوندند.

معاون رئیس جهاد دانشگاهی مأموریت جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور را "پرونده هدایت شغلی" عنوان کرد و توضیح داد: در این مأموریت  پیش‌بینی شده تا دانشجویان در کنار آموزش‌های رسمی، از آموزش‌های جانبی نیز بهره‌مند شوند. این موضوع که بر اساس نیازسنجی‌ها صورت می‌گیرد، قرار است از مهر امسال در 6 دانشگاه‌ مطرح کشور از جمله دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، علامه طباطبایی، گیلان، شیراز و فردوسی مشهد اجرایی شود.

بیجندی همچنین از طرحی برای الگوسازی در زمینه مترجمی و ویراستاری با همکاری پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی خبر داد و تشریح کرد: با توجه به سطح پایین بسیاری از مقالات از نظر ویراستاری و نیز بیکاری و خانه‌نشینی بسیاری از دانش‌آموختگان رشته‌های ادبیات فارسی و سایر رشته‌های تخصصی، سامانه‌ای را به منظور راستی‌آزمایی و ارائه مشاوره و آموزش به متخصصان این رشته‌ها در زمینه ترجمه و ویراستاری راه‌اندازی کرده‌ایم.

رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی، سپس به "به‌روزرسانی محتوای دروس" پرداخت و گفت: 20 رشته دانشگاهی را از نظر محتوایی آسیب‌شناسی و معایب و مزایای آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید