پرسه افراطی‌های بازگشته در انگلیس

حدود ۴۰۰ شبه‌نظامی انگلیسی که کنار داعشی‌ها می‌جنگیدند اکنون به انگلیس بازگشته‌اند اما تنها یکی از میان ۱۰ تن یا به عبارتی ۴۰ تن مورد پیگرد قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، آمارهایی که بن والس، وزیر امنیت انگلیس در جلسه پارلمان فاش کرد، نگرانی‌هایی را درباره اوضاع امنیتی به وجود می‌آورد. همچنین روسای پلیس نسبت به تشدید تهدید تروریستی در انگلیس خصوصا از جانب کسانی که با جنگیدن در خارج از این کشور افراطی شده‌اند، هشدار داده‌اند.

تاکنون تنها ۴۰ تن از ۴۰۰ افراطی انگلیسی که در سوریه و عراق جنگیدند، در جریان بازگشت تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌اند. دست‌کم ۳۶۰ افراطی آزادانه تردد دارند و علت این است که مدارک اندکی برای محکومیت آنها وجود دارد. حال این نگرانی وجود دارد که آیا مقام‌ها می‌توانند رد تمام افراطی‌های خطرناک را در خیابان‌های انگلیسی بزنند؟

جان وودکوک، از قانونگذاران حزب کارگر انگلیس گفت: جای تعجب نیست که دولت برای پنهان کردن آمارهایی که نشان می‌دهد تنها یک افراطی انگلیس در زمان بازگشت از سوریه تحت پیگرد قرار گرفته است، تلاش کند. سفر به کانون‌های ترور باید غیر قانونی شود.

آخرین باری که وزارت کشور انگلیس آماری از ارجاع شبه‌نظامیانی بازگشته‌ به دادگاه اعلام کرد، مربوط به سال ۲۰۱۶ می‌شود و تعداد آنها ۱۴ تن بود.

انتهای پیام   


نظر خود را ثبت کنید