فراخوان دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه منتشر شد

فراخوان دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه با جمله «ایران نگارخانه‌ای برای شاهنامه» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، دومین جشنواره ملی عکس شاهنامه با هدف ارج نهادن و پاسداشت جایگاه حکیم سخن فردوسی، شاهکار بی‌مانندش شاهنامه و تاثیر جلوه‌های زیبای آن در زندگی ایرانیان و پارسی‌زبانان در گستره ایران بزرگ فرهنگی، همچنین نگاه به شاهنامه و تاثیرات آن از طریق دوربین‌های عکاسی و پیوند میان شاهنامه، ادبیات و هنر برگزار می‌شود.

آرامگاه و تندیس فردوسی در توس، تندیس‌های فردوسی در سراسر ایران و جهان، نقاشی‌ها، دیوارنگاره‌ها و آثار حجمی و محیطی برگرفته از شاهنامه، نقالان و هنرهای نمایشی در پیوند با شاهنامه، ایران در آیینه شاهنامه، نمود شاهنامه در زندگی ایرانیان و دیگر پارسی زبانان، شاهنامه پژوهان، آموزگاران شاهنامه و استادان سرشناس زبان و ادب فارسی، موزه شاهنامه و اسطوره قزوین، نگارگران شاهنامه و نقاشی‌های قهوه خانه‌ای، پرتره شاهنامه پژوهان و استادان سرشناس زبان و ادب فارسی و ورزش‌های پهلوانی و پیوند آنها با شاهنامه موضوعات این جشنواره را دربرمی‌گیرد.

عکس‌های ارسالی می‌توانند توسط دوربین عکاسی، تبلت یا تلفن همراه ثبت شوند. هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۱۰ قطعه عکس، به صورت سیاه و سفید یا رنگی تا چهاردهم مردادماه ۱۳۹۷ به دبیرخانه جشنواره ارسال کند. شرکت‌کنندگان گرامی می‌توانند آثار خود را با مشخصات ۱۰۰۰ پیکسل در ضلع بزرگ عکس و فشردگی ۷۲ دی پی آی به نشانی [email protected] ارسال کنند.

عکس‌های انتخاب شده توسط هیات داوران در کتاب نفیسی به نام نگارخانه شاهنامه جلد دوم چاپ و به نفر اول این جشنواره مبلغ ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم هفت میلیون ریال جایزه نقدی و نفرسوم پنج میلیون ریال جایزه نقدی پرداخت می‌شود.

نمایشگاه آثار برگزیده در اردیبهشت و خرداد ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت‌ جشنواره به آدرس Www.shahnamehpajohan.ir مراجعه یا با شماره ۰۹۳۳۸۵۷۱۵۰۱ تماس بگیرند.

جشنواره ملی عکس شاهنامه هر دو سال یک‌ بار از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان، هفته‌نامه امرداد و باشگاه نقالان برگزار می‌شود. دومین دوره این جشنواره با همکاری موزه شاهنامه و اسطوره قزوین برگزار می‌شود. فراخوان نخستین دوره این جشنواره در فروردین ماه ۹۵ منتشر شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید