امام جمعه زنجان:

امروز شاهد بیداری جهان اسلام هستیم

  • تاریخ انتشار : 1397/3/25 ساعت : 12:35 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : زنجان
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امروز شاهد بیداری جهان اسلام هستیم.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «علی خاتمی» در سخنرانی نماز عید سعید فط زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن این روز عزیز، افزود: عید فطر، عید سعید بندگی و جشن عبادت است. یک ماه روزه‌داران از یک امتحان الهی سربلند بیرون آمدند. امروز روزی است که خداوند برای روزه‌داران پاداش در نظر گرفته است، بنابراین باید بیش از هر زمان دیگری خداوند را یاد کنیم.

وی با بیان این‌که خداوند متعال در روز عید فطر برای همه بندگانی که در ماه میهمانی خدا، یک ماه روزه‌داری کرده و به عبادت پرداخته‌اند، پاداش و ثواب خواهد داد، ادامه داد: در مقابل پاداشی که خداوند متعال برای روزه‌داران در عید فطر در نظر گرفته است، ما نیز باید بیش از هر زمان دیگری خداوند را یاد کرده و از نعماتی که به همه ما عطا فرموده، قدردانی کنیم.

خاتمی در ادامه با قدردانی از حضور باشکوه مردم زنجان در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال، این حضور را یک حمایت همیشگی از مردم مظلوم فلسطین دانست و تصریح کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس امسال به خاطر اتفاقات چند ماه اخیر از اهمیت خاصی برخوردار بود که ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، بار دیگر روزی حماسی را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین خلق کردند.

وی با تأکید بر این‌که مهم‌ترین دستاورد حضور باشکوه مردم ایران اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال، کشیدن خط بطلان به توطئه‌ای بود که آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای عربی در سر داشتند، افزود: این حضور خط بطلانی بر مسأله انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس کشید تا نقشه شوم کسانی که قصد داشتند برای اسرائیل غاصب و جعلی، اعتباری کسب کنند، نقش بر آب شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با یادآوری این‌که اتفاقات اخیر حاکی از آن است که جهان اسلام بیدار شده و با هوشیاری کامل اتفاقات رخ داده در پیرامون خود را رصد کرده و برای آن طرح و برنامه دارد، اظهار کرد:‌ این بیداری و هوشیاری جهان اسلام باعث شده که تاریخ مصرف هر آنچه که آمریکا بگوید و همگان به آن عمل کنند، منقضی شود.

وی با اشاره به این‌که همگان به‌ویژه جامعه جهانی به عینه دیدند که فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر این‌که آمریکا قابل اعتماد نیست، با خروج این کشور از برجام به حقیقت پیوست و بی‌اعتماد بودن به آمریکا را که سابق بر این بارها تکرار شده بود، بیش از پیش به اثبات رساند، گفت: امروز به‌واسطه رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایران به یک قدرت تأثیرگذار در منطقه تبدیل شده است.

امام جمعه زنجان در ادامه با بیان این‌که هدف از گفت‌وگوها برداشته شدن تحریم‌ها بود که بسیاری از آن‌ها برداشته نشد، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم در مسأله برجام (بعد از خروج آمریکا) به گونه‌ای عمل نکنیم که هم در فعالیت‌های هسته‌ای که نیاز قطعی ملت ایران است محدود شویم و هم تحریم‌های ناجوانمردانه کماکان بر سر ملت ایران سایه بیندازد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید