نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان عنوان کرد

«زکات فطریه» مکمل یک ماه بندگی در رمضان

  • تاریخ انتشار : 1397/3/25 ساعت : 13:01 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تبریک عید سعید فطر از زکات فطریه به‌عنوان مکمل یک ماه بندگی در ماه مبارک رمضان داست و گفت: فطریه بلاها را از انسان دور می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، آیت‌الله سید«محمد شاهچراغی» در خطبه‌های نماز عید فطر اظهار کرد: نماز عیدفطر و زکات فطریه از شعائر دینی و الهی است که بلاهای زودرس را از انسان مسلمان دور می‌کند.

وی از رمضان به‌عنوان ماه بندگی خداوند و شب زنده‌داری نام برد و افزود: باید بکوشیم که آنچه با عبادت و بندگی در ماه رمضان به دست آوردیم را حفظ کنیم و معنویت‌های این ماه مبارک را به دیگر ماه‌های سال تسری دهیم.

امام جمعه سمنان با اشاره به دشمنی‌های استعمار با جمهوری اسلامی به تمجید از حمایت‌های مردم از نظام پرداخت و تصریح کرد: مردم بزرگ ایران همه توطئه‌های دشمنان را در 40 سال گذشته ناکام کردند.

وی یکی از نقشه‌های دشمنان را بی‌اعتماد کردن مردم از انقلاب برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی با رهبری‌های حکیمانه رهبری و بصیرت مردم در همه این سال‌ها از گردنه‌های سخت عبور کرده است.

شاهچراغی با بیان این‌که مردم در این چهار دهه همواره حامی انقلاب اسلامی بودند، ادامه داد: مردم ایران چه در فتنه منافقین و چه در فتنه‌های اخیر و از جمله فتنه 88 همواره حامی انقلاب اسلامی بودند.

وی از فتنه منافقان، جنگ تحمیلی و فتنه 88 به‌عنوان سه گردنه و پیچ تاریخی مهم در انقلاب اسلامی نام برد و با بیان این‌که ملت بزرگ ایران در هر سه این مقاطع کارنامه‌ای درخشان در دفاع از انقلاب اسلامی از خود به‌جای گذاشته است، تصریح کرد: امروز دشمن نقشه‌های جدیدی برای توطئه علیه ملت ایران دارد.

امام‌جمعه سمنان با اشاره به این‌که دشمن در توطئه جدید خود به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی و بی‌اعتمادی نسبت به نظام و رهبری در دل ملت بزرگ ایران است تصریح کرد: عبور از این توطئه‌ها بصیرت، هوشیاری و آگاهی نیاز دارد که ملت ایران آن را دارد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان از مردم ایران به‌عنوان بزرگترین حامیان ولایت نام برد و افزود: مردمی که در این 40 سال با حمایت و تبعیت از ولایت فقیه کشور و نظام را حفظ کردند از این پس نیز آن را حفظ خواهند کرد.

وی بر ضرورت حفظ انقلاب و دستاوردهای آن تأکید کرد و ادامه داد: همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت آسیب نرسد.

شاهچراغی با اشاره به لزوم در صحنه بودن مردم افزود: دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال این هستند که با سلب اعتماد مردم از انقلاب به آن ضربه بزنند، از این‌رو باید هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان نهادهای انقلابی را هدف قرار می‌دهند، اظهار کرد: تا دیروز با هدف ضربه زدن به انقلاب به تخریب نهادهایی چون ولایت‌فقیه، سپاه و قوه قضاییه می‌پرداختند و امروز به تخریب نهاد انقلابی کمیته امداد می‌پردازند.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: کمیته امداد نهادی مورد اعتماد مردم و نظام است و مردم به این شایعه‌هایی که دشمنان می‌زنند توجه نمی‌کنند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید