/چهل ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن به میزبانی استان مرکزی/

تشکیل ۱۱ کارگروه و ستاد اجرایی و ستاد معین مسابقات قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تشریح اقدامات استان در برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان از تشکیل ستاد اجرایی وستاد معین مسابقات خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام حسین دلاوری درباره اهمیت برگزاری رویدادهای قرآنی در کشور اظهار کرد: برنامه‌های قرآنی و رویدادهای بزرگ قرآنی در جامعه در راستای ترویج فرهنگ قرآنی امری مهم به شمار می‌رود به‌طوری که برگزاری این برنامه‌ها زمینه‌ساز آشنایی و انس بیشتر با قرآن مجید و آموزه‌های الهی این کتاب آسمانی خواهد بود.

وی افزود: بی‌شک با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوان می‌توانیم در مقابل معضلات، تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی ایستادگی کرده و برنامه‌ای مبتنی بر آموزه‌های قرآنی اجرا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی درباره برگزاری چهل ویکمین دوره مسابقات  سراسری قرآن  در این استان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی متولی برگزاری مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درسال ۹۷ است.

دلاوری در باره عملکرد استان در طرح حفظ قرآن خاطرنشان کرد: در بخش نهایی برای حضور در آزمون ۴ هزار و ۶۴۶ نفر از طریق سامانه ثبت‌نام کردند که از این رقم ۲ هزار و ۹۳۳ نفر را بانوان و یک هزار و ۷۱۱ نفر را هم آقایان تشکیل می‌دادند؛ مسابقات در ۱۳ حوزه امتحانی هم زمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار شد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور برای برگزاری ششمین دوره مسابقات طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم تاکید کرد: این تفاهم‌نامه با هدف تجمیع در برگزاری مسابقات قرآنی و حذف موازی‌کاری‌ها به امضاء رسید و این نوید را می‌دهد که با همدلی به وجود آمده، در سال‌های آینده شاهد حضور چشم‌گیر نوجوانان و جوانان در این برنامه‌ها باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با  ابراز امیدواری برای برخورداری مسابقات از سطح کیفی بالاتری برخوردار باشد تصریح کرد: مسابقات شهرستانی در اردیبهشت، مسابقات استانی در تیرماه و مسابقات کشوری هم در دهم مهرماه سال ۹۷ برگزار می‌شود و نفرات برتر رقابت‌های قرآنی به مسابقات بین‌المللی قرآن اعزام می‌شوند.

دلاوری افزود: در پایان هر مسابقه در استانی که میزبان مسابقات بوده، استان میزبان سال بعد مشخص می‌شود که در سال گذشته این اتفاق در استان آذربایجان غربی رخ داد و نشان چهل‌ویکمین مسابقات سراسری قرآن کریم  در مرحله کشوری به استان مرکزی واگذار شد که این رویداد بسیار مهم امسال در استان دیگری رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: برای هرچه باشکوه برگزار کردن چهل‌ویکمین مسابقات قرآنی کشور از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده و در همین راستا ۱۱ کار گروه و ستاد معین به ریاست استاندار و مشارکت دستگاه‌ها و مراکز مرتبط با موضوعات قرآنی در استان و ستاد اجرایی مسابقات کشوری به ریاست مدیرکل اوقاف و امورخیریه و دبیری امور قرآنی اوقاف استان مرکزی تشکیل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی یادآور شد: در مرحله شهرستانی از ۲۰ بهمن سال گذشته تا ۳۰ فروردین امسال مهلت ثبت‌نام شرکت‌کنندگان بود که منتظر اعلام نفرات برتر هستیم که بتوانیم تا پنجم تیرماه مسابقات استانی را برگزار کنیم تا نفرات برتر استان‌ها معرفی شوند و در نهایت از دهم مهرماه تا بیست‌وپنجم مهرماه مسابقات کشوری را برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید