مدیرعامل آبفا کرمانشاه:

مصرف آب در سرپل‌ذهاب 1.5 برابر حد معمول است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، با اشاره به افزایش روزافزون مصرف آب در مناطق زلزله‌زده از جمله شهر سرپل‌ذهاب گفت: باتوجه به فصل گرما و همچنین استفاده از آب شرب برای مصارف غیرشرب مانند ساخت و ساز، مصرف آب در سرپل‌ذهاب طی ماه اردیبهشت به 1.5 برابر حد معمول رسیده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا تخت شاهی با اشاره به افزایش مصرف آب در مناطق زلزله زده، اظهار کرد: چنانچه مصارف غیرشرب از حوزه مصارف شرب خارج نشود، قطعا در تابستان دچار کمبود آب خواهیم شد.

به گفته تخت شاهی میزان منابع تولید و توزیع آب محدود است و در اوج گرما نمی‌تواند جوابگوی این حجم از نیاز مردم باشد.


تخت‌شاهی در ادامه وضعیت تامین آب در شهرهای زلزله زده از نظر کمی و کیفی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود:  مراکز بهداشتی شهرستان‌های زلزله زده به عنوان دستگاه نظارتی شرکت آبفا،  وضعیت آب را بطور مستمر رصد و تایید می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب شهری نیز دارای پیشرفته ترین آزمایشگاه در غرب کشور است، یادآوری کرد: وضعیت کیفی آب مناطق زلزله زده با انجام آزمایشات مختلف تست کلر، تست کدورت و آزمایش‌های میکروبیولوژی پایش می‌شود و خوشبختانه تاکنون هیچ مشکلی مشاهده نشده است.


وی با بیان اینکه شکل خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان اکنون متفاوت از روزهای نخست است گفت: در روزها و ماه‌های نخست پس از وقوع زلزله برای تامین آب در این مناطق تلاش می‌شد، اما اکنون بیش از 60 کیلومتر شبکه رو زمینی و بالغ بر هشت هزار مورد شیر برداشت تعبیه شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید