حمله هوایی ارتش لیبی به شبه‌نظامیان تندرو در منطقه هلال نفتی/ درنه در آستانه آزادی کامل

بالگردهای ارتش لیبی حملاتی را علیه پایگاه‌ها و تجمعات گروه‌های تندرو در منطقه "راس لانوف" و ورودی‌های شهر سرت انجام دادند. همزمان ارتش این کشور در آستانه اعلام آزادسازی کامل درنه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، اتاق عملیات نظامی راس‌لانوف، شهری در استان سرت از شهروندان ساکن این شهر خواست به "پایگاه‌های دشمن، تجمعات آنها و پایگاه‌های مهمات و تجهیزات نظامی تروریست‌ها" نزدیک نشوند. همزمان هلی‌کوپترهای ارتش انبار و تجهیزات گروه‌های تندرو در این شهر را منهدم کردند.

شرکت نفت لیبی نیز از گروه شروشی به رهبری ابراهیم الحضران که برخی بنادر نفتی را محاصره کرده‌اند، خواست هر چه سریع‌تر و بدون هیچ قید و شرطی از دو بندر نفتی راس‌لانوف و السدره خارج شود.

همچنین نیروهای ارتش لیبی روز شنبه در محور غربی شهر درنه واقع در شمال غرب این کشور پیشروی کرده و بر مناطق جدیدی از این شهر کنترل یافتند. طبق این گزارش، نیروها ارتش در حال پاکسازی غرب درنه و برقراری امنیت در مناطقی هستند که قبلا به کنترل خود درآورده‌اند.

نیروهای ارتش ملی لیبی طی روزهای اخیر توانسته‌اند بر اکثر مناطق درنه کنترل یابند و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک به طور کامل بر این شهر کنترل یابند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید