جذب سرمایه‌گذار؛ تنها راه برون‌رفت غارعلیصدر از چالش

  • تاریخ انتشار : 1397/3/27 ساعت : 15:44 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : همدان
مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: برای ماندگاری بیشتر مسافران انجام اقداماتی از قبیل ایجاد اقامتگاه، ویلا و فضای سبز و تفریحی بیشتر را در روستای علیصدر درنظر گرفته‌ایم.

حمیدرضا یاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های بوم‌گردی با همکاری اهالی روستای علیصدر برای جذب هر چه بیشتر گردشگر به منظور بازدید از غارعلیصدر اظهار کرد: به منظور ایجاد پروژه‌های اقامتی، پذیرایی، مرکز خرید و شهربازی که نیازهای مراکز گردشگری است، اقداماتی برای جذب سرمایه‌گذار انجام شده چرا که این موارد سبب افزایش ماندگاری مسافران می‌شود و تأکید هیئت مدیره علیصدر هم بر همین است.

وی با اشاره به وجود مسیر ویژه‌ای با نام هزار قندیل و افرایش رضایتمندی مسافران و وجود راهنمایان و توضیحات کامل آنها درباره غار تصریح کرد: در گذشته مردم و مسافران زیبایی را در سنگ و آب می‌دیدند اما امروز توجه آنها از انحصار توجه به ظاهر خارج شده و اینک می‌دانند غار چه زمانی کشف شده و از نحوه شکل‌گیری آن مطلع می‌شوند که این موارد و اطلاعات از طریق راهنمایان مستقر در غار ارائه می‌شود.

یاری با تأکید بر اینکه تنها راه‌برون رفت غارعلیصدر از چالش بزرگی چون تأمین زیرساخت جذب سرمایه‌گذار است چرا که زیرساخت‌های لازم تنها از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأمین می‌شود، گفت: غارعلیصدر با روزانه 300 یا 400 بازدیدکننده سیراب نمی‌شود بلکه باید روزانه حداقل چهار هزار مسافر داشته باشد تا بتواند تأمین منابع کند.

وی با بیان اینکه رضاتمندی مسافران از مجموعه غارعلیصدر از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: مجموعه غارعلیصدر در تابستان امکانات لازم را برای پذیرایی مناسب از مسافران و بازدیدکنندگان دارد و روند فروش بلیط بهبود یافته و با وجود افزایش حجم بازدیدکننده مسافران حداکثر 30 دقیقه برای بازدید از غار منتظر می‌مانند.

یاری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر یکی از مشکلات سال‌های گذشته در غارعلیصدر اطلاعات پایین و رفتار نامناسب برخی از راهنمایان در مواجهه با بازدیدکنندگان بود که امسال ضمن ارائه اطلاعات لازم به مسافران با احترام، رضایتمندی مسافران را افزایش داده‌اند اما جای کار در این حوزه بیشتر بوده و باید برنامه‌ریزی مناسبی برای افزایش رضایتمندی و راحتی مسافران انجام شود.

وی متدکر شد: از آنجا که غارعلیصدر دارای استعداد  قایقرانی است اما آنچه غار علیصدر را از سایر غارهای آبی جهان متمایز می‌کند، سهولت استفاده از کانال‌های آبی درون آن است که به سبب وسعت غار به ‌راحتی می‌توان در آن طی مسیر کرده و با قایق‌های معمولی از درون آنها گذشت.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در رابطه با کیفیت قایق‌ها نیز اظهار کرد: با نظر کارشناسی و بهترین شرایط برای رضایت بازدیدکنندگان و کمترین آسیب ممکن به محیط زیست غارعلیصدر، این قایق‌ها مناسب‌ترین قایق هستند.


یاری در رابطه با تعرفه جدید سازمان میراث فرهنگی در رابطه با قیمت بلیط غارعلیصدر گفت: 27 هزار و 500 تومان قیمت معمولی و 40 هزار تومان قیمت وی.آی.پی درنظر گرفته شده است که ما این تعرفه را اعمال نکرده و با قیمت 27 هزار تومان معمولی و 35 هزار تومان وی.آی.پی بلیط ها به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ غارعلیصدر زیبایی‎های بی‎مثالی دارد که گویا نقاشی چیره‎دست تک تک این زیبایی‎ها را با دستان هنرمند خود رقم زده است. غارعلیصدر در دالان‌های مختلف خود جاذبه‎های منحصربفردی همچون پنجه عقاب، کبوتر آزادی، مار پیتون، کشتی سقوط کرده و هزاران قندیل چند میلیون ساله دارد که نگاه مسافران را به خود جذب می‌‏کند. بازدید و مشاهده زیبایی‌های مسیر هزار قندیل نزدیک به دو ساعت زمان نیاز دارد اما آنقدر محو تماشای زوایای پنهان عظمت خداوند می‌شوید که این زمان به سرعت می‌گذرد و به پایان مسیر می‌رسید.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید