معاون دادگستری استان اردبیل خبر داد:

10 هزار هکتار اراضی ملی اعاده شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در سه سال اخیر بیش از 1800 قلع و قمع در اراضی ملی با هدف جلوگیری از تخریب، تصرف و تعرض انجام شده و با متخلفین نیز برخورد جدی رخ داده است.

به گزارش ایسنا، یوسف خدادادی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: هر چند برخی از دستگاه‌های اجرایی آمار و ارقام دقیقی را از عملکرد سه سال گذشته در حوزه صیانت و حفاظت از اراضی ملی اعلام نکردند اما در یک جمع‌بندی عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این شورا مطرح شده به طوری که در فاصله سال‌های 93 تا 96 اقدامات خوبی در صیانت از اراضی ملی به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت برای 12 هزار هکتار از اراضی مورد تعرض پرونده حقوقی شکل گرفته به طوری که در این زمینه 6500 پرونده تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به تعداد متهمان این پرونده‌ها اشاره کرد و گفت: در اینارتباط با 7 هزار نفر متهم برخورد قضائی شده و با اقدامات پیشگیرانه در راستای جلوگیری از تخریب، تصرف و تعرض به اراضی ملی به تعداد 10 هزار مورد اقدام قانونی انجام شده است.

خدادادی این اقدامات را دستاورد خوب در حفظ بیت‌المال دانست و افزود: در این مدت برای 1800 مورد از ساخت و سازهای بی‌مورد در اراضی ملی حکم قلع و قمع صادر و اجرایی شده است.

وی احکام قضائی صادر شده به این پرونده‌ها را 3500 رای اعلام و تصریح کرد: در این مدت 10 هزار هکتار از اراضی به بیت‌المال برگشت خورده و برای 6681 هکتار نیز سند رسمی و دولتی ثبت شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ارزش ریالی اراضی اعاده شده را 200 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سه سال گذشته جزای نقدی که از متخلفین دریافت شده است در حدود 100 میلیارد تومان بوده که به حساب بیت‌المال واریز شده است.

خدادادی به اقدامات پیشگیرانه موثر و خوب در جلوگیری از تخلفات محدوده قزل‌اوزن و نظارت بیشتر بر برداشت معادن در این محدوده اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌چنان برخورد قاطع با متخلفان و متعرضین به حقوق بیت‌المال در دستور کار قرار گرفته و ما باید بیشتر از دستورالعمل‌ها و مقررات داخلی احکام قانونی را در مبارزه با متخلفین مدنظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان نباید به بهانه خانه‌های نگهبانی عده‌ای در اراضی و باغات ملی اقدام به ساخت و ساز و ویلاسازی کنند چرا که این موارد هیچ همخوانی با موارد قانونی ندارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به تخریب 200 کیلومتر از راه‌های در محدوده پایاب سد خدافرین و گله‌مندی روستائیان منطقه در این زمینه اشاره کرد و گفت: در کنار پیگیری امور بهتر است هر چه سریع‌تر نسبت به تامین اعتبار و بهسازی و مناسب‌سازی این راه‌ها اقدام شود تا روستائیان رفت و آمد ایمنی را داشته باشند.

خدادادی به خطرآفرین بودن این محورها و مسیرهای مواصلاتی اشاره کرد و بیان داشت: انتظار می‌رود راه و شهرسازی با همکاری جهادکشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای راه‌های روستایی منتهی به پایاب سد خدافرین را که در حال اجرای این پروژه بزرگ است بهسازی، آسفالت‌ریزی و مناسب‌سازی کنند تا رفت و آمد روستائیان با مشکلی مواجه نشود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید