دستورالعمل اجرایی مسابقات ورزش‌های همگانی درون دانشگاهی ابلاغ می‌شود

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دستورالعمل اجرایی مسابقات ورزش‌های همگانی درون دانشگاهی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین میرزا راه کوشکی با بیان این خبر افزود: بر اساس این دستورالعمل مقرر شد مسابقات درون دانشگاهی ورزش‌های همگانی همه ساله از نیمسال اول سال تحصیلی در هفته تربیت بدنی ( مهرماه) آغاز شود و تا دهه اول آذرماه پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات ورزش‌های همگانی در رشته‌های مختلف به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی از روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز خواهد شد.

رئیس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت در خصوص نحوه برگزاری این مسابقات گفت: شرایط جغرافیایی و نیازمندی‌های منطقه‌ای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در برگزاری این مسابقات لحاظ خواهد شد و نحوه برگزاری فعالیت‌های مورد نظر در هر دانشگاه با توجه به تجارب، مقتضیت و امکانات متفاوت خواهد بود.

کوشکی خاطرنشان کرد: جهت برگزاری این مسابقات نیازسنجی از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر اساس فرم‌های نیازسنجی صورت خواهد گرفت.

وی درباره محل برگزاری این مسابقات گفت: این مسابقات در فضاها و اماکن ورزشی در دانشکده‌ها، خوابگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور برگزار می‌شود و به منظور افزایش جمعیت تحت پوشش، برگزاری فعلایت‌های ورزشی در دو مرحله دانشکده‌ای و خوابگاهی برگزار می‌شود. بدین صورت که ابتدا مسابقات درون هر دانشکده و خوابگاه و نیز در سطح دانشگاه به صورت مجزا برگزار می‌شود و نفرات برتر و تیم‌های قهرمان دانشکده و خوابگاه مشخص خواهد شد. و اهدای حکم و تقدیر قهرمانان از سوی ریئس دانشکده و خوابگاه برگزار می‌شود.

کوشکی افزود: همچنین در راستای برگزاری این مسابقات در سطح دانشگاه، بدین صورت عمل خواهد شد که تیم‌های منتخب در هر دانشکده و خوابگاه در مسابقات بین دانشکده‌ای و بین خوابگاهی شرکت می‌کنند ونفرات برتر و تیم‌های قهرمان دانشگاه در ورزش همگانی مشخص خواهد شد.

وی گفت: به نفرات برتر و تیم‌های قهرمان جوایز، حکم و مدال از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی اهدا می‌شود و منتخبین نفرات و تیم‌های دانشگاه در جشنواره ورزش همگانی منطقه خود شرکت می‌کنند.

به گزارش مفدا، کوشکی، رشته‌های پیشنهادی جهت برگزاری این مسابقات را ۱۸ رشته عنوان کرد و گفت:داژبال، طناب کشی، ورزش‌های آبی، طناب زنی، بسکتبال سه نفره، روبیک، فوتبال رومیزی، دوچرخه سواری، فریزبی، آمادگی جسمانی، دوگانه دختران و سه گانه پسران، لیوان چینی، بومی محلی، فوتبال گل کوچک و ساحلی، پله نوردی، کوه‌پیمایی، سنگوردی، والیبال دو نفره و والیبال ساحلی از جمله رشته‌های پیشنهادی است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید