30 درصد مردم ارومیه حاشیه نشین‌اند

عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه با بیان اینکه امروز حاشیه نشینی از چالش‌های مهم ارومیه است تصریح کرد: نزدیک به 30 درصد مردم ارومیه حاشیه نشین هستند که نیازمند برنامه ریزی منسجم برای رفع مشکلات این مناطق است.

به گزارش ایسنا، علی معین فر، جامعه شناس در جلسه تعیین اولویت، فرصت‌ها و چالش‌های ارومیه که در سالن جلسات مرکز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی ارومیه برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی و ارومیه دارای تنوع بسیاری در مذاهب، قومیت ها و گویش ها هستند که اگر به تنوع قومیتی استان توجه نگردد موجب بروز آسیب های جدی فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

معین فر ادامه داد: یکی دیگر از چالش های مهم ارومیه، مهاجرت پذیری و مهاجرفرستی است که همین امر نیز آسیب های اجتماعی فراوانی را به دلیل حاشیه نشینی به دنبال دارد.

وی با اشاره به طبیعت بکر ارومیه واستان برای جذب گردشگر اظهارکرد: آذربایجان غربی و ارومیه از جمله استان ها و شهرهای منحصر بفرد در زمینه تنوع مذاهب و قومیت و مناطق طبیعی است که می‌توان با استفاده از همین امر گردشگری را توسعه داد.

این جامعه شناس تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بروز آسیب های اجتماعی دخیل بوده و هر یک بر دیگری تاثیر می گذارد که باید در این مورد سیاست گذاری و برنامه ریزی های اساسی وجامع صورت گیرد و مردم شهر را از مسایل وچالش های شهر آشنا کرد.

معاون برنامه ریزی وتوسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه نیز گفت: برای استفاده از ظرفیت های شهر ارومیه باید فرهنگ سازی و آگاه سازی انجام شود.

به گزارش ایسنا، حسین دوستی درجلسه تعیین اولویت، فرصت ها وچالش های ارومیه که درسالن جلسات مرکز مطالعات وپژوهش های شورای اسلامی برگزار شد، افزود: آموزش مردم یکی از راهکارهای اصلی در استفاده از ظرفیتهای شهری است تصریح کرد: یکی از چالش های اساسی فرهنگ سازی، رعایت حقوق شهروندی توسط مردم بوده که نیازجدی به آموزش دراین حوزه احساس می شود.

معاون برنامه ریزی وتوسعه سرمایه انسانی شهرداری ارومیه در خصوص چالش های شهری شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: مدیریت واحد های شهری، توسعه زیربنایی شهر، همگون سازی و رشد متعادل ارومیه باید مورد توجه شهرداری ارومیه قرار گیرد.

دوستی ادامه داد: برای توسعه وجذب گردشگری داخلی وخارجی و پایدار سازی حوزه گردشگری نیازمند برند سازی در این حوزه هستیم.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید