همبستگی ملی , جشنواره اقوام , فرهنگ و هنر " />

معاون استاندار کردستان:

حفظ همبستگی ملی در گرو به رسمیت شناختن قومیت ها است

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی میان اقوام گفت: حفظ انسجام و همبستگی ملی در گرو به رسمت شناختن قومیت های مختلف است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال روز سه شنبه در آیین رونمایی از پوستر سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی اظهار داشت: دشمن با تمام توان سعی دارد در میان اقوام اختلاف و تفرقه بیندازد لذا برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند به تقویت اتحاد و انسجام ملی کمک کند.
وی افزود: ایران اسلامی با وجود تنوع فرهنگی و قومی از انسجام و وحدت ملی یالایی برخوردار است و این مهم نشانه فرهنگ والای مردمان این سرزمین و همبستگی اقوام است.
معاون استاندار کردستان تاکید کرد: اقوام و طوایف در ایران اسلامی همواره با حضور در عرصه های مختلف نشان داده اند کشور و انقلاب خود را دوست دارند و در راستای سربلندی آن با تمام توان تلاش می کنند.
خوش اقبال با اشاره به برگزاری سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج (2 تا 4 تیر) یادآور شد: برگزاری این جشنواره فرصتی است که باید تلاش کنیم از آن در راستای معرفی هر چه بهتر و بیشتر استان فرهنگی کردستان به سایر نقاص کشور بهره ببریم.
وی اضافه کرد: استان کردستان سال هاست در مباحث فرهنگی حرف های زیادی برای گفتن دارد بنابراین باید با توجه به تجربیاتی که در دوره های گذشته داشته ایم، تلاش کنیم این دوره از جشنواره با شکوهتر از قبل برگزار شود.
وی ارتقای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و تقویت انسجام و همبستگی میان اقوام ایرانی را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست و ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین جشنواره هایی علاوه بر آشنایی اقوام ایرانی با فرهنگ و آداب و رسوم یکدیگر به تقویت همدلی میان آنان نیز بیانجامد.
دبیر سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی نیز در این آیین با بیان اینکه این جشنواره در 15 رسته هنری در حوزه های مختلف فرهنگی برگزار می شود، گفت: در سه روز برگزاری، 15 گروه برتر موسیقی نواحی مختلف کشور به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
جمال ارشدی با بیان اینکه در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی در قالب 35 غرفه در خانه کُرد سنندج دایر می شود، افزود: این جشنواره در راستای همزیستی و تعمیق فرهنگ مدارا بین اقوام، ایجاد نشاط اجتماعی و تقویت همبستگی ملی و اسلامی میان اقوام برگزار می شود.
در این آیین از پوستر سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی رونمایی شد.
این جشنواره از دوم تا چهارم تیرماه در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج و خانه کُرد برگزار می شود.
7348/9102

نظر خود را ثبت کنید