امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه شهرکرد و دانشگاه هامبورگ آلمان

تفاهم ‌نامه همکاری مشترک دانشگاه شهرکرد و دانشگاه هامبورگ آلمان امضا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، به همت دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه، تفاهم‌نامه همکاری و تبادلات علمی مشترک میان دانشگاه شهرکرد و دانشگاه هامبورگ(Hamburg) آلمان، به‌منظور توسعه تبادلات علمی - آموزشی و همکارهای پژوهشی، به امضا سعید کریمی سرپرست دانشگاه شهرکرد و پروفسور یواخیم شرودر (Joachim schroeder) رییس برنامه آموزشی نیازهای ویژه دانشگاه هامبورگ رسید.

 این تفاهم‌نامه با هدف تبادل علمی و آموزشی و توسعه همکاری پژوهشی درزمینه تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح‌های علمی- پژوهشی مشترک، برگزاری همایش، کارگاه، کنفرانس مشترک، تسهیل روند اعطای فرصت‌های مطالعاتی و تبادل منابع کتابخانه‌ای، برگزاری برنامه‌های ویژه علمی کوتاه مدت از قبیل دوره‌های آموزشی و ظرفیت‌سازی علمی متقابل به امضا رسیده است.

لازم به ذکر است، در جلسه هماهنگی قبل از امضای این تفاهم نامه کریمی سرپرست دانشگاه شهرکرد با برشمردن توانایی‌های استان و دانشگاه شهرکرد، امضا تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های شهرکرد و هامبورگ را در راستای تلاش دانشگاه شهرکرد برای بین‌المللی شدن و افزایش تبادلات علمی و بین الملی این دانشگاه ارزیابی کرد و اظهار امیدورای کرد، این تفاهم نامه هرچه سریعتر اجرایی شود تا طرفین از مزایای آن برخوردار شوند و باب همکاری دانشگاه شهرکرد با دانشگاه‌های آلمانی شود.

یواخیم شرودر نیز در این نشست طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در دانشگاه شهرکرد به برخی از تفاهم نامه‌های مشابه امضا شده با سایر دانشگاه‌ها دنیا پرداخت و ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف طرفین هرچه سریعتر اجرایی شود.

مدت این تفاهم‌نامه ۴ سال است و در صورت رضایت طرفین تفاهم‌نامه برای دوره‌های ۴ ساله دیگر به‌صورت خودکار تمدید می‌شود و امکان گسترش به سایر حوزه‌ها را دارد.

لازم به ذکر است، دانشگاه هامبورگ جزو 15 دانشگاه برترکشور آلمان و در میان 220 دانشگاه برتر جهان است و در این دانشگاه 42000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند که پنج هزار نفرآنها خارجی است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید