آمارهایی از فرزندان «پناهندگان» که در ایران به مدرسه می‌روند

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر در جهان ۶۱ درصد فرزندان پناهندگان به مدرسه می‌روند این آمار در ایران ۸۸ درصد است گفت: پیش بینی می‌کنیم این آمار در سال تحصیلی آینده به ۹۰ درصد در مقطع ابتدایی برسد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کریمی در همایش مسؤولین امور تحصیلی اتباع خارجی در ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با بیان اینکه نقطه تحولی کار ما دستور رهبری برای ثبت نام کلیه دانش آموزان اتباع از سال ۱۳۹۳ است گفت: اکنون ۱۱۰ هزار دانش آموز افغانستانی غیرمجاز و فاقد مدارک تحصیلی داریم.

وی افزود: اگر در جهان ۶۱ درصد فرزندان پناهندگان به مدرسه می‌روند این آمار در ایران ۸۸ درصد است و پیش بینی می‌کنیم در سال تحصیلی آینده میزان حضور دانش آموزان اتباع غیرمجاز به ۹۰ درصد در مقطع ابتدایی برسد. تراز ثبت نام در مقطع دبیرستان نیز ۲۹ درصد و بالاتر از تراز جهانی است.

کریمی با بیان اینکه بیش از هزار میلیارد تومان در این امر هزینه می‌کنیم گفت: اما کمک‌های بین المللی ۲ تا ۲.۵ درصد این مبلغ بوده و دچار مشکلات متعدد هستیم.

وی با اشاره به مشکلات تحصیلی اتباع اظهار کرد: از مجامع بین‌المللی و خیران برای ارتقای کیفیت ارائه شده به این دانش آموزان درخواست داریم البته تلاش‌های بسیاری صورت گرفته و اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید