استان مرکزی پذیرای فاینانس اندونزی خواهد بود

  • تاریخ انتشار : 1397/3/29 ساعت : 16:15 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : مرکزی
استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی پذیرای فاینانس اندونزی در حوزه‌های مختلف با ضمانت دولت و بانک مرکزی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سید علی آقازاده در جریان دیدار با اکتاوینو علیمودینو عنوان کرد: استان مرکزی در کریدور شمال به جنوب کشور و در مسیر ارتباطی 13 استان کشور واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه تعامل با اندونزی به عنوان بزرگترین کشور مسلمان جهان یک فرصت مناسب است تا ارتباطات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی بیشتری شکل گیرد، گفت: اندونزی میزبان مسلمانان، مسیحیان و ادیان مختلف است که این امر می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر کشورهای مسلمان دنیا باشد و طی 4 دهه گذشته شاهد تعاملات مناسب ایران و اندونزی و سیاست‌های منطقی بین دو کشور هستیم.

آقازاده بر لزوم تقویت ارتباطات اقتصادی و بازرگانی بین ایران و اندونزی تاکید کرد و افزود: توان مبادلات بین اندونزی و استان مرکزی بسیار بالاست و امید است که این حضور در استان مرکزی که برای اولین مرتبه انجام گرفته ادامه دار و سرآغازی برای توسعه ارتباطات و تعاملات بین دو کشور باشد.

وی در ادامه به تشریح شرایط استان مرکزی در ابعاد مختلف پرداخت و افزود: استان مرکزی جزو 4 استان صنعتی ایران است که صنایع بزرگ و مادر در آن مستقر هستند و در زمینه صنعت نفت و گاز یکی از مهمترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و با توجه به اینکه طبق بررسی صورت گرفته یکی از نیازهای کشور اندونزی در حوزه نفت و مشتقات نفتی است استان مرکزی با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌تواند تامین‌کننده نیاز این کشور باشد.

استاندار مرکزی با اشاره به فعالیت‌های گسترده اتاق بازرگانی استان مرکزی و علاقمندی استان به توسعه تعاملات تجاری با کشورهای مختلف همچون اندونزی، انعقاد یک تفاهم‌نامه بین استان مرکزی و اندونزی را پیشنهاد داد و گفت: استان مرکزی می‌تواند پذیرای فاینانس اندونزی در پروژه‌های زیرساختی همچون پروژه‌های راه با ضمانت دولت و بانک مرکزی باشد.

وی اضافه کرد: کارخانجات مادر استان مرکزی در خارج از کشور در مزایده‌های عمومی شرکت می کنند و می‌توان از ظرفیت این صنایع با تولیدات کیفی و قابل رقابت با شرکت‌های دنیا در اندونزی استفاده کرد، همچنین استان مرکزی دارای 3 هزار واحد صنعتی متنوع است که می‌تواند تامین‌کننده نیازهای مختلف اندونزی باشد و ارتباطی پایاپای و تهاتری را رقم زد.

آقازاده با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان مرکزی که طی 10 سال اخیر تولیدکننده اول پسته در ایران بوده است، بیان کرد: استان مرکزی در حوزه صنایع دستی و گردشگری نیز مزیت‌های بالایی دارد و می‌تواند میزبان گردشگران اندونزیایی باشد و همچنین به واسطه زیبایی‌های طبیعی اندونزی می‌توان گردشگران استان مرکزی و ایران را با این ظرفیت‌ها آشنا کرد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید