تاکید استاندار سمنان بر لزوم حذف دلالان از فرآیند فروش دسترنج کشاورزان

  • تاریخ انتشار : 1397/3/29 ساعت : 16:43 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
استاندار سمنان با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی و اقتصاد کشاورزان، بر ضرورت حذف دلالان از فرآیند عرضه، توزیع و فروش محصولات کشاورزی و کمک به عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در بازار تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدشهاب الدین چاووشی در همایش تجلیل از کشاورزان و بهره‌برداران برتر استان سمنان با اشاره به آسیب‌های ناشی از خشکسالی و سرمازدگی در استان اظهار کرد: بایدتوجه به کشاورزی و آبیاری نوین و بیمه محصولات کشاورزی مورد توجه مسئولین و کشاورزان قرار گیرد.

وی جهاد کشاورزی را یکی از نهادهای افتخارآفرین نظام برشمرد و افزود:  کشاورزان همیشه در سنگر خدمت بودند و در سطح استان سمنان نیز در طول دوران دفاع مقدس افتخار آفرینی کرده اند، در حقیقت کشاورزان نقش مجاهدان فی سبیل اله را ایفا می‌کنند.

استاندار سمنان بر لزوم رفع مشکل بهره‌برداران و کشاورزان تاکید و تصریح کرد: هر مسوولی بتواند گره‌ای از مشکلات کشاورزان استان باز کرده و قدمی برای آنها بردارد، جزء جهادگران محسوب می‌شود .

چاووشی با اشاره به استقلال کشور در طول دوران چهل ساله انقلاب اسلامی یادآورشد: کشوری که می‌خواهد به شعار استقلال پایبند باشد، باید در زمینه تولید کالای استراتژیک به خودکفایی برسد.

وی به نقش مهم کشاورزی در استقلال کشور اشاره و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی امروز یک کشور مستقل است که تصمیمات برای  آن در سفارتخانه کشور بیگانه‌  گرفته نمی شود که این امر دستاورد بزرگی است که امروز کشور را بیمه کرده است .

  این مقام ارشد اجرایی جنگ امروز بر علیه ایران را جنگ اقتصادی خواند و افزود: کشوری که تاکنون زیر سلطه دشمنان نرفته و حتی از مرز کشورهای منطقه نیز دفاع کرده ،جمهوری اسلامی است .

وی ادامه داد: دشمنان نظام بر این اساس در اتاق جنگ آمریکا یک جنگ روانی بر علیه ایران درست کرده اند که در این شرایط حساس می‌طلبد همه هوشیار باشیم تا دشمن نتواند از فرصتی که بر اثر طمع‌ورزی عده‌ای دلال ایجاد شده به اقتصاد کشور ضربه بزند. امروز متاسفانه  شاهدیم، عده‌ای ناخواسته وارد بازی دشمن شدند که نمونه بارز آن در ماجرای اخیر نوسانات قیمت ارز و دلار در کشور است .

وی با بیان اینکه مواجه با افرادی که قصد فرصت طلبی دارند باید همراه با هوشیاری باشد افزود: باید با هوشیاری نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد.

استاندار سمنان گفت: اگر برای حفظ استقلال همه تلاش می‌کنیم، باید به مقابله اصولی با تمام فرصت طلبان بپردازیم و زمینه را طوری فراهم کنیم که ناخواسته عده‌ای وارد میدان بازی دشمن نشوند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه کسانی که عرق ایرانی و تعلقات مذهبی و ملی دارند نمی‌توانند در برابر معیشت مردم بی تفاوت باشند خاطرنشان کرد: پس از خروج آمریکا از برجام و در این جنگ اقتصادی نابرابر دشمن، نیاز به همدلی و وحدت، بیش از گذشته احساس می‌شود.

چاوشی، توفیقات کشاورزان و تولیدکنندگان استان را فرصتی مغتنم در راستای ایجاد و بهبود تولید و اشتغال  در استان برشمرد و گفت: انتظار می‌رود که با توجه به اجرای طرح اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به روستاییان و عشایران شاهد رقابت‌پذیر شدن عرصه کشاورزی و دامپروی در استان باشیم.  

  استاندار سمنان با اشاره به هدف‌گذاری یک میلیارد دلاری صادرات استان در سال جاری گفت: امروز دنیا یک دهکده ارتباطی است، از این رو استفاده تولید کنندگان و کشاورزان از طرح‌های اشتغال‌زایی در استان فرصت مناسبی برای ایجاد رقابت و ترغیب در جهت افزایش صادرات استان است .

وی یکی از جاذبه‌های گردشگری را رونق کشاورزی برشمرد و افزود: بازار مستقیم فروش محصولات کشاورزی باید مدیریت شود تا رقابت‌پذیری در این بخش پدید آید.

دکتر چاووشی با بیان اینکه اولویت‌بندی مسئولین باید به سمت وسوی صادرات غیرنفتی پیش رود خاطرنشان کرد: استان سمنان ظرفیت بسیار بالایی در حوزه صادرات در بخش‌های مختلف و از جمله کشاورزی دارد.

وی توجه به کشاورزی و آبیاری نوین و استمرار آموزش را رمز موفقیت کشاورزان و بهره‌برداران در استان برشمرد و با اشاره به سرمازدگی اخیر محصولات کشاورزی در استان یادآور شد: برای جبران هزینه این بلای طبیعی باید سه برابر اعتبارات استانی را صرف کرد لذا در این زمینه می‌طلبد با توجه به در کمین بودن حوادث طبیعی موضوع بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یک نظام حمایتی به صورت جدی مورد توجه کشاورزان و بهره برداران قرار گیرد .

استاندار سمنان بر ضرورت حذف دلالان از فرآیند توزیع و فروش محصولات کشاورزی تاکید و اظهار کرد: حذف دلالان و کمک به فرآیند توزیع منطقی محصولات که به استقلال بیشتر و شکوفایی اقتصادی کشور کمک می‌کند، از وظایف مهم مسوولان و دستگاه‌های ذی‌ربط است که باید به‌طور جدی پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، در این همایش از 62 تن از کشاورزان و بهره‌برداران نمونه بخش کشاورزی استان تجلیل شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید