سرپرست آتش‌نشانی شیراز عنوان کرد:

رفع ضعف پوشش بیمه‌ای آتش‌نشانان در شیراز

  • تاریخ انتشار : 1397/3/30 ساعت : 07:05 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : فارس
‌سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، از تلاش برای رفع ضعف پوشش بیمه‌ای آتش‌نشانان و انعقاد قراردادی در این زمینه خبر داد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی آتش‌نشانی شیراز، محمدمهدی یقطین گفت: ضعف در پوشش بیمه‌ای آتش‌نشانان از سویی و ضرورت توجه به ماهیت شغل سخت و زیان‌آور آتش‌نشانی از سوی دیگر، مسئولان شهری شیراز را به انعقاد قرارداد پوشش بیمه مسئولیت مدنی مجزا از سایر کارکنان شهرداری واداشت‌.

او ضعف پوشش بیمه‌ای نیروهای آتش‌نشان در کلان‌شهر شیراز را عامل ایجاد مشکلات بسیاری برای آتش‌نشانان در زمان مصدومیت دانست و گفت: ضعف در پوشش بیمه عملیات درون شهری، پرداخت سخت و زمان‌بر دیه و خسارت نیروهای عملیاتی، نبود پوشش بیمه عملیات برون شهری و استانی و... از ایرادهای موجود در این زمینه بود‌.

یقطین خاطرنشان کرد: با هدف جبران ضعف‌های متعدد در پوشش بیمه مسئولیت مدنی و با توجه به نارضایتی آتش نشانان آسیب‌دیده در عملیات امداد و نجات، یک قرارداد جدا از قرارداد سایر کارکنان شهرداری در زمینه‌ی پوشش بیمه مسئولیت مدنی منعقد شد‌.

به گفته‌ی او، پیگیری مسئولان سازمان آتش‌نشانی و انجام مکاتبه و مذاکره‌هایی با رئیس شورا و معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌ انسانی شهرداری شیراز و همراهی ناصری، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای شهر شیراز را در انعقاد این قرارداد مهم توصیف کرد‌.

سرپرست سازمان آتش نشانی شیراز، گفت: ابعاد حوادث مختلف آتش‌سوزی در سطح استان و کشور، شهادت و مصدومیت جمعی از آتش‌نشانان در حوادث گوناگون، نقش و اهمیت بیمه در زندگی آتش‌نشانان و خانواده ‌آنها را دوچندان می‌کند‌.

یقطین گفت: پوشش بیمه آتش‌نشانان فداکار گامی مهم در راستای حمایت از این افراد در مواجهه با حوادث پیش‌روی یک آتش‌نشان است. اگرچه هیچ امر مادی نمی‌تواند جانفشانی و تلاش‌های صادقانه‌ی این عزیزان برای نجات جان شهروندان و حفاظت از اموال آنها را جبران کند اما باید تدابیری برای کاهش و رفع بخشی از مشکلات خانواده‌های آنان داشت‌.

سرپرست سازمان آتش نشانی شیراز اضافه کرد: با توجه به حساسیت شغل خطیر آتش‌نشانی و با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که بیمه مسئولیت مدنی آتش‌نشانان از سوی این سازمان و به صورت مستقل منعقد شده و بعد از اتمام تاریخ قرارداد بیمه فعلی، پوشش بیمه‌ای نیروهای آتش‌نشانی متناسب با ماهیت زیان‌آور شغل آتش‌نشانی لحاظ شود‌.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید