یادواره ملی سردار شهید «غیوری‌زاده» برگزار شد

یادواره سردار «شهید علی غیوری زاده» با حضور گسترده مردم و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در شهرستان ملکشاهی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این یادواره که به مناسبت سالروز شهادت سردار علی غیوری زاده در حسینیه صاحب الزمان  محله خلیلوند شهرستان ملکشاهی برگزار شد،سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های مردم غیور و مرزدار استان ایلام به‌ویژه مردم قهرمان شهرستان ملکشاهی در هشت سال دوران دفاع مقدس یاد و خاطره سردار شهید، علی غیوری زاده را گرامی داشت و از برگزاری این مراسم باشکوه برای پاسداشت خون شهدا قدردانی کرد.
وی گفت: جهان دوقطبی امروز، جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان رهبر اردوگاه مقاومت و آزادی‌خواهی در مقابل دنیای استکبار و به سرکردگی آمریکا پذیرفته است و چشمان امیدوار همه مظلومان جهان به قدرت‌نمایی ایران اسلامی دوخته‌شده است.
رستمیان افزود: رزمندگان استان ایلام در طول تاریخ مرزداران شجاع و فداکاری بودند که از مرزهای پرافتخار کشور دفاع کردند و گل سرسبد آنان فرمانده گردان شهید علی غیوری زاده است که یک‌تنه مقابل دشمن ایستاد و بر اساس سوگند خود اجازه نداد تا وقتی زنده است دشمنی از آن ناحیه عبور کند.
وی افزود: برگزاری یادواره های شهدا ضمن تجلیل از  شهیدان استمرار خط سرخ شهادت و ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت‌طلبی است.
سلیمان رستمیان تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب روحیه بخشیدن به جامعه و از همه مهتر قطع امید کردن دشمن از این مرزوبوم است.
سردار شهید «علی غیوری زاده» در سال ۱۳۳۲ در بخش ملکشاهی در استان ایلام به دنیا آمد و در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های حساسی چون حفاظت اطلاعات، فرمانده گردان، فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر امیرالمؤمنین (ع) ایلام را عهده‌دار بود و در عملیات‌های والفجر ۳، والفجر ۵، والفجر ۹، والفجر ۱۰، کربلای ۱، کربلای ۴، کربلای ۱۰، نصر ۴ و نصر ۸ حضوری فعال داشت.
این شهید در سال 1367 در جبهه مهران به درجه رفیع شهادت نائل شد.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید