۱۵قدم جدید برای بررسی مطالعاتی در محوطه‌های تاریخی

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در ادامه صدور مجوزهای مطالعات و پژوهش‌های باستان‌شناسی در نامه‌هایی خطاب به مدیران کل میراث فرهنگی چند استان، ۱۵ مجوز مطالعات و پژوهش‌های باستان‌شناسی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، در مجوزهایی که در دور روز گذشته به امضای سید محمد بهشتی رسیده‌اند، باستان‌شناسان هشت برنامه گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم محوطه آتشکده شهرستان "نهبندان"، تپه "برکدا"، تپه باستانی "دولت‌آباد"، تپه باستانی "ویان ۲"، محوطه‌های "بویه و مطلا کوه"، تپه خاکی "مقیم‌آباد"، قلعه "سانسیز طارم" و محوطه تاریخی "سیروان" از جمله مجوزهای صادر شده برای مطالعه در محوطه‌های تاریخی است.

همچنین مجوز برنامه‌های بررسی و شناسایی باستان‌شناسی شهر "قروه"، منطقه "قهاوند"، بخش "دیهوک" و همچنین محوطه‌های دوران شهرنشینی و ایلامی شهرستان "دشتستان" و "دیلم" نیز امضاء شده‌اند.

کاوش و گمانه‌زنی در محوطه و بنای دولت‌خانه صفوی و باغ‌های سعادت‌آباد، مستندنگاری، سنجش از راه دور و گمانه‌زنی به منظور لایه‌نگاری "شهر کهن نیشابور" نیز مجوز مطالعه پژوهشی و باستان‌شناسی گرفته‌اند. 

براساس گزارش پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری؛ علاوه بر صدور مجوزهای مورد اشاره از آغاز سال تاکنون نیز ۴۳ مجوز برنامه کاوش، گمانه‌زنی، بررسی و شناسایی باستان‌شناسی در نقاط مختلف کشور توسط رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید