وجود 70 پروژه در حال ساخت و نیمه تمام ورزشی در چهارمحال و بختیاری

معاون توسعه منابع و نیروی انسانی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری از 70 پروژه در حال ساخت و نیمه تمام ورزشی در استان خبر داد.

مهراب ملک‌محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر سرانه ورزشی استان 29 سانتی‌متر مربع است که شهرستان لردگان با 13 سانتی‌متر کمترین و شهرستان بن با 67 سانتی‌متر بیشترین سرانه ورزشی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سرانه ورزشی در مرکز استان 23 سانتی‌متر، شهرستان فارسان 33 سانتی‌متر، شهرستان بروجن 60 سانتی‌متر، شهرستان سامان 47 سانتی‎متر، شهرستان اردل 35 سانتی‌متر، شهرستان کیار 20 سانتی‌متر و شهرستان کوهرنگ 13.5 سانتی‌متر است.

معاون توسعه منابع و نیروی انسانی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری دلیل افت سرانه ورزش در استان را کاهش پراندگی و جمعیت روستاییان و کاهش ساخت و ساز در مناطق کم جمعیت دانست.

ملک‌محمدی با اشاره به 70 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان، تصریح کرد: میزان اعتبارات لازم به منظور تکمیل پروژه‌های ناتمام 100 میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: تکمیل پروژه استخر بلداجی پس از 12 سال، زمین چمن فرادنبه، سالن چندمنظوره انقلاب شهرکرد، سالن ژیمناستیک بروجن، سالن‌های کنک و آورگان از جمله پروژه‌های قابل بهره‌برداری منوط به تخصیص اعتبار مورد نیاز در سال جاری است.

معاون توسعه منابع و نیروی انسانی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: شهرکرد تنها مرکز استان در کشور است که فاقد سالن بالای پنج هزار نفر است.

ملک‌محمدی از بهسازی، ساماندهی و بهره‌برداری سالن ورزشی انقلاب و سالن تختی شهرکرد خبر داد و بیان کرد: تعویض کف‌پوش، بهسازی سقف و ساماندهی نور سالن ورزشی انقلاب، با اعتباری بالغ بر 120 میلیون تومان و همچنین ساماندهی کف‌پوش، سکوها و نور سالن ورزشی تختی با بیش از 200 میلیون تومان اعتبار انجام شده است.

وی با اشاره به واگذاری 70 اماکن ورزشی در سال 96 به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: میزان درآمد حاصل از واگذاری اماکن ورزشی در سال گذشته یک میلیارد تومان بوده که میزان درآمد حاصل از این واگذاری متناسب با سرانه ورزشی و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه ورزش به شهرستان و شهرهای استان تخصیص داده شد.

معاون توسعه منابع و نیروی انسانی اداره کل ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر 38 هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارای بیمه ورزشی در استان وجود دارد که این تعداد در سال گذشته 28 هزار نفر بوده است و این رشد 1.4 درصدی نشان دهنده رویکرد مناسب در زمینه ورزش در استان بوده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید