برخی فدراسیونها در دادن پاداش‌ها تعلل کردند

اسبقیان: وزارت ورزش به هیچ فدراسیونی مابه التفاوت پاداش‌ها را پرداخت نکرده است

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها گفت: وزارت ورزش و جوانان در خصوص پاداش قهرمانان به وظایف خود عمل کرده و به هیچ فدراسیونی برای افزایش قیمت سکه‌ها مابه التفاوتی پرداخت نکرده است.

شروین اسبقیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص پرداخت مابه التفاوت پاداش قهرمانان برخی از فدراسیون‌ها از سوی وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: تا الان هیچ فدراسیونی از وزارت ورزش و جوانان برای افزایش قیمت سکه‌ها مابه التفاوتی دریافت نکرده است.

وی گفت‌: مراسم تجلیل از قهرمانان روز سه‌شنبه اول خردادماه برگزار شد و براساس آیین‌نامه‌ تجلیل از قهرمانان میزان امتیاز هر فدراسیون بررسی و مشخص شد. در تاریخ 20 و 30 اردیبهشت ماه از سوی وزارت ورزش و جوانان میزان پرداخت جوایز قهرمانان به فدراسیون‌ها اعلام شد. چکی که برای پرداخت پاداش قهرمانانان در نظر گرفته شد، بر مبنای محاسبه قیمت روز سکه بود و بر همین اساس تامین اعتبار صورت گرفت. در آن زمان قیمت سکه در بازار آزاد یک میلیون و 900 هزار تومان بود و در بانک مرکزی به قیمت یک میلیون و 850هزار تومان فروش می‌رفت. به همین میزان مبالغ هر فدراسیون محاسبه و به حساب آنها واریز شد. حال تعدادی از فدراسیون‌ها بعد از مراسم تجلیل، حواله و چک خود را از بانک مرکزی دریافت کردند. ولی متاسفانه برخی از فدراسیون بنا به دلایلی در دریافت سکه‌های خود تاخیر و تعلل داشتند.

وی ادامه‌ داد: برخی از فدراسیونها به دلیل دیر مراجعه کردن برای گرفتن سکه‌های خود به خاطر نوسانات سکه دچار مشکلاتی شدند که در این زمینه وزارت ورزش و جوانان مقصر نیست. البته برخی از فدراسیون‌ها مثل والیبال سکه خود را به مبلغ یک میلیون و 950 هزار تومان دریافت کرده است.

اسبقیان خاطر نشان کرد: این که در برخی سایت‌ها عنوان شده است وزارت ورزش به برخی فدراسیونها مابه‌التفاوت رقم سکه‌ها را پرداخت کرده خلاف واقعیت است. وزارت ورزش و جوانان انتظار دارد مسوولین فدراسیونهایی که هنوز نسبت به پاداش قهرمانان خود اقدام نکردند، هر چه سریعتر نسبت به پرداخت پاداش قهرمانان خود به نرخ همان روز که معادل یک میلیون و 850هزار تا 2 میلیون تومان است، بعد از تصویب در هیات رییسه خود پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: برخی فدراسیونها نیز شاید از منابع خود سکه پرداخت کردند، اما این که وزارت ورزش و جوانان مابه‌التفاوتی پرداخت کرده چنین کاری را انجام نداده، بلکه بر اساس نرخ همان روز مبالغ را به حساب فدراسیونها واریز کرده است.

اسبقیان تصریح کرد: فدراسیون‌ها براساس تصمیم هیات رییسه می‌توانند به ورزشکاران خود از یک میلیون و 850 هزار تومان تا دو میلیون تومان به ورزشکاران خود با توجه به نوسانات سکه، کارت هدیه بدهند. امیدوارم فدراسیون‌ها هر چه‌ سریع‌تر در این زمینه  اقدامات لازم را انجام دهند و پاداش مدال آوران خود را پرداخت کنند.

مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، خاطر نشان کرد:  هدف وزارت ورزش و جوانان کمک به فدراسیون‌هاست بنابراین تعهدی در این زمینه ندارد که براساس نوسانات قیمت سکه بخواهد مابه التفاوتی به آن‌ها پرداخت کند. ما براساس قیمت سکه در همان روز مراسم تجلیل تامین اعتبار کرده بودیم و پول را به فدراسیون‌ها واریز کردیم. حال برخی از فدراسیون‌ها به موقع سکه خود را دریافت کردند و برخی فدراسیون‌ها در این زمینه  تعلل داشتند. 

وی در پایان گفت‌: وزارت ورزش و جوانان هیچ تعهدی نسبت به نوسانات قیمت سکه ندارد و به وظایف خود عمل کرده است. بنابراین در این زمینه  وزارت ورزش و جوانان مقصر نیست و انتظار داریم روسای فدراسیون‌ها بعد از تصویب هیات رییسه خود نسبت به پرداخت کارت هدیه به قهرمانان براساس مابه التفاوت سکه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید