اعلام آمادگی مسکو برای پیوستن به اتحادیه اروپا برای محافظت از برجام

معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر حمایت مسکو از ادامه اجرای برجام، گفت: روسیه آماده است تا به اقدامات اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای پس از خروج آمریکا بپیوندد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه (امروز) در یک کنفرانس از آمادگی مسکو برای پیوستن به بسته حمایتی اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خبر داد.

وی گفت: در هر شرایطی ما به طور قوی از ادامه اجرای برجام حمایت و از تلاش‌های مربوطه اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنیم. ما آماده‌ایم تا به بسته اقدامات محافظتی اتحادیه اروپا (در این زمینه) بپیوندیم.

این مقام روس همچنین تاکید کرد: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به ویژه برای شرکت‌های اروپایی زیان‌آور بوده است.

بنابراین گزارش، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا ماه گذشته (میلادی) با اعلام خروج خود از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5، گفت که تحریم‌ها علیه تهران را باز می‌گرداند. این مساله به ویژه موجب نگرانی شرکت‌های اروپایی که با ایران تعامل می‌کنند، شده است.

در همین راستا کمیسیون اروپا از آغاز فرآیند اجرای مقررات مسدودکننده خبر داده است که مانع از همکاری شرکت‌های اروپایی با تحریم‌های واشنگتن علیه تهران می‌شود.

وزیر امور خارجه فرانسه در ماه جاری (میلادی) تاکید کرد که شرکت‌های اروپایی باید با اقدام دولت ترامپ در قبال توافق هسته‌ای جدی‌تر برخورد کنند و همچون یک تابع آمریکا رفتار نکنند.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد یک هیات اروپایی را ارائه داد که قدرت‌های مشابه وزارت دادگستری را برای شرکت‌های خارجی به دلیل فعالیت‌های تجاری‌شان داشته باشند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید