گردهمایی بزرگ یوگا در بام تهران

گردهمایی یوگا فردا (پنجشنبه) از سال ۱۸ تا ۲۰ در بام تهران برگزار می‌شود.

حسن تیمورتاش، رئیس انجمن یوگای فدراسیون ورزش‌های همگانی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: سازمان ملل در سال ۲۰۱۴ روز ۲۱ ژوئن را به عنوان روز جهانی یوگا اعلام کرد و به همین مناسبت مراسمی فردا (پنجشنبه- ۳۱ خرداد) در تهران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت این روز در سایر شهرها نیز برنامه‌هایی برگزار خواهد شد، افزود: در مراسم تهران حرکاتی متشکل از حرکات ورزشی و کارهای هنری یوگا اجرا می‌شود.

تیمورتاش درمورد تعداد باشگاهای ورزشی و نیز باشگاهای یوگا در کشور گفت: در حال حاضر حدود ۱۸ هزار باشگاه در کشور داریم که ۱۲ هزار باشگاه به صورت تلفیقی (یوگا و سایر ورزش‌ها) فعالیت دارند و سه هزار باشگاه نیز مختص یوگا هستند.

رییس انجمن یوگا با تاکید بر اینکه یوگا بدن را مقاوم کرده و سلامتی بیشتر را به ارمغان می‌آورد، افزود: گسترش ورزش در مدارس، دانشگاه‌ها، کارخانه‌ها و زندان‌ها برنامه‌ای است که قصد داریم آن را پیاده کنیم. بچه‌ها ممکن است صبح‌ها ورزش‌هایی را انجام دهند، اما مطلوب نیست و باید ورزش در سطح آموزش و پرورش و سیستم آموزش عالی گسترش یابد.

وی با اشاره به وضعیت رخوت و کم تحرکی جوانان، ابراز امیدواری کرد که با انجام ورزش و بویژه یوگا نظم و انضباط و نشاط در جامعه، جوانان و خانواده‌ها ایجاد شود.

تیمورتاش تصریح کرد: سال گذشته نیز همزمان با روز زن، مراسمی در مجموعه ورزشی شهید شیرودی سالن افراسیابی با حضور نمایندگان زن مجلس، بانوان شورای شهر و استاندار با حضور بانوان و آقایان برگزار شد.

وی تاکید کرد: در چنین مراسمی که به صورت عمومی برگزار می‌شود، پوشش‌های اسلامی لازم رعایت شده و ورزش‌هایی انجام می‌شود که مشکلی ایجاد نشود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید