توسعه منطقه ای , شهرک های صنعتی , خراسان شمالی " />

معاون وزارت کشور

شهرک های صنعتی بدون درآمد خراسان شمالی شناسایی شود

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: شهرک های صنعتی بدون درآمد خراسان شمالی شناسایی شوند.
به گزارش ایرنا بابک دین پرست روز پنجشنبه در نشست سرمایه گزاری و بازرگانی خراسان شمالی از مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان خواست که شهرک های صنعتی بدون درآمد را شناسایی و تعیین تکلیف کند.
سیاوش وحدت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در این نشست گفت که تنها چند شهرک صنعتی استان درآمد دارد.
وی با بیان اینکه وجود سه شهرک از 9 شهرک و 5 ناحیه صنعتی در این استان کفایت می کند افزود: ایجاد برخی شهرک های در استان با فشار نماینده ها بوده است.
دین پرست در بخش دیگری از سخنان خود درباره بدهکاری پروژه ها به بانک ها اظهار داشت: همچنین طرح ها و پروژه های بلاتکلیف که از شبکه بانک ها تسهیلات دریافت کرده اند و پیشرفت مناسبی ندارند نیز باید شناسایی شود.
وی با بیان اینکه در چارچوب قانون و با رعایت ضوابط از تولیدکننده ها حمایت می کنیم افزود: سهل انگاری و مسامحه در حمایت از تولیدکننده ها به هیچ عنوان برای ما قابل قبول نیست.
دین پرست گفت: یکی از لازمه های توسعه وجود هم افزایی و تعامل میان مدیران است، هر جا تعامل بوده توسعه و پیشرفت شکل گرفته است.
به گفته سیاوش وحدت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی حدود 24 درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی این استان غیر فعال و راکد است.
اکنون 55 واحد صنعتی از 230 واحد تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی استان به علت های مختلف غیر فعال و راکد شده است و مابقی با ظرفیت های متفاوت فعالیت دارند.
بیشترین واحدهای غیرفعال استان مربوط به شهرک صنعتی شیروان است.
تاکنون 230 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسیده که برای آن 2 هزار و 320 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
3007/7185/6042

نظر خود را ثبت کنید