طرح ملی , میرزایی نکو , مشکلات شهرستان های اطراف تهران " />

نماینده مجلس :

شهرستان‎های استان تهران حداقل امکانات را دارند

  • تاریخ انتشار : 1397/4/1 ساعت : 10:24 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران- ایرنا- نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت و محدویت شهرستان‌های استان تهران گفت : بعضی شهرستان‎های استان با توجه به نزدیکی آنها به پایتخت ازحداقل خدمات و امکانات بهره مند هستند.
قاسم میرزایی نیکو عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری همایش هیات مدیره خانه مطبوعات شهرستان‌های استان تهران در شهر آبسرد با اشاره به اقدامات دولت برای رفع این محدودیت‎ها اظهار داشت: اولین اقدام برگزاری شورای برنامه ریزی استان در تمام شهرستان‌ بود، استاندار تهران طی یکسال گذشته به همراه نمایندگان مجلس که عضو شورای عالی استان بودند از 16 شهرستان استان تهران بازدید کردند.
وی افزود : طرح های زیر بنایی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دراین 16 شهرستان مد نظر بود و جلسات شورای برنامه ریزی استان بیش از 40 مصوبه داشت.
میرزایی نیکو خاطرنشان کرد: مصوبات جلسات در اختیارنمایندگان قرار داده می شود و پس از آن برای فرمانداران شهرستان‎ ارسال می شود و این مصوبات نقشه دو سال آینده شهرستانها را تعیین می کند.
وی گفت : شهرک‌های صنعتی محل اشتغال و اشتغالزایی در شهرستان هستند و برای حل معضلات شهرک‌های صنعتی استاندارتهران طی بازدید از شهرکهای صنعتی مشکلات را بررسی و حل می کند.
میرزایی نیکو اظهارداشت :با مشارکت اداره کل راهسازی خط جاده ای ، رینگ راه‌های شرق و جنوب کشور بین پردیس، دماوند، فیروزکوه، گرمسار، ورامین و پاکدشت و در ادامه جنوب شرقی استان در حال اجرا است و ساخت قطار شهری هم در ردیف بودجه ملی قرار گرفته است.
نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طرح پنجره واحد در شهرستان‎ها را به منظور تسریع در حل مشکلات مردم طراحی کردیم ، در این طرح فرماندار هر شهر مکلف شده تا بین مسئولین ادارات تعامل ایجاد کند، با تقسیم کار بین ادارات در یک پنجره واحد، موانع کاری ارباب رجوع طی 3 تا 5 روز کاری برطرف کنند.
وی با اشاره به رشد بی سابقه جمعیت در شهرستان پردیس گفت: ساخت و سازهای مسکن مهر در شهرستان پردیس دلیل اصلی افزایش سریع جمعیت دراین شهرستان است، نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت، درمان و آموزش عالی پیگیر ساخت یک بیمارستان دولتی و یک بیمارستان خصوصی در این شهرستان هستند، وزیر نیرو و فرمانداراین شهرستان اقدامات ویژه ای در رابطه با آب و برق منطقه انجام داده اند.
نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد خود اظهار داشت : شهر پردیس نماینده مستقل ندارد، برای شهرهای پردیس ، بومهن و جاجرود یک نفر نماینده لازم است ، یک نفر از 30 نماینده تهران به عنوان نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی معرفی شود.
میرزایی نیکو گفت: تامین امنیت منطقه حاشیه تهران یکی از دستورات جدی شورای تامین استان تهران است، یکی از معضلات ما مسکن مهر در نقش حلبی آبادهای قدیم است که مشکلات عدیده ای را در کنار پایخت به وجود آورده است، حاشیه نشینی یکی از 6 چالش بزرگ است که باید به طور ویژه به آن توجه شود.
وی با اشاره به مشکلات اقتصادی اظهار داشت: زیر ساخت‌های ارتباط مالی برقرار نشده و تعداد بانک‎های عامل محدود است، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به دلیل مشکل موجودی در بانکها راکد مانده است، مردم نقدینگی خود را از بانکها خارج کردند و در نتیحه معضلات اقتصادی زیادی به وجود آمده است.
نماینده دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در باره گرانی های اخیر بیان کرد: موج گرانی اخیر به 2 دلیل روانی و واقعی ایجاد شده است در بخش روانی با گرانی دلار، شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم، بعضی از کالاهای ایرانی هم تحت تاثیر موج گرانی افزایش قیمت داشتند و بخش واقعی مربوط به کاهش ارزش پول در خرید ملزومات از سنوات گذشت تا به امروز است.
میرزایی نیکو در خاتمه تصریح کرد: مسئولین و تصمیم گیرندگان در مجلس شورای اسلامی ، قوه قضائیه ومجریه بویژه ساختار شورای امنیت ملی باید در زمینه مشکلات با مردم به طور جدی صحبت کنند، واقعیت‌های جامعه با مردم در میان گذاشته شود.
تهرام/ 9441 / 1539

نظر خود را ثبت کنید