رویترز: آمادگی انصارالله برای تحویل بندر الحدیده به سازمان ملل

یک منبع دیپلماتیک در سازمان ملل گفته است که ائتلاف به مارتین گریفیتس اطلاع داده است این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد.

فرستاده سازمان ملل به یمن بر ادامه رایزنی‌های خود با طرف‌های یمنی به منظور اجتناب از تنش نظامی بیشتر در الحدیده تاکید کرد. این در حالیست که رویترز به نقل از منابع آورده است: حوثی‌ها اشاره کرده‌اند که آماده‌اند بندر الحدیده را به سازمان ملل تحویل دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، مارتین گریفیتس، فرستاده سازمان ملل به یمن در جدیدترین بیانیه خود اعلام کرد که به رایزنی‌های خود با طرف‌های یمنی به منظور اجتناب از تنش بیشتر در الحدیده ادامه خواهد داد.

مارتین گریفیتس با تاکید بر اینکه سازمان ملل به راه حل سیاسی ادامه می‌دهد، گفت: نگران این هستم که تنش در الحدیده پیامدهای خطرناکی بر فضای سیاسی و انسانی داشته باشد.

وی افزود: اولویت من اجتناب از رویارویی نظامی در الحدیده و بازگشت سریع به میز مذاکرات سیاسی است.

گریفیتس تصریح کرد: من دیدارهای سازنده‌ای با رهبران انصارالله در صنعاء داشتم و امیدوارم دیدارهای آینده من با عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) نتایجی داشته باشد. من امیدوارم بتوانیم به توافقی برسیم که از تشدید خشونت‌ها در الحدیده بکاهد.

این در حالیست که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آورده است گروه انصارالله به آمادگی خود برای تحویل اداره الحدیده به سازمان ملل اشاره کرده است.

یک منبع دیپلماتیک در سازمان ملل گفته است که ائتلاف به مارتین گریفیتس اطلاع داده است این پیشنهاد را بررسی خواهد کرد.

این منبع افزود: حوثی‌ها (انصارالله) اشاره کرده‌اند که نظارت کامل سازمان ملل بر اداره بندر و روند تفتیش در این بندر را قبول خواهند کرد.

یک دیپلمات غربی خاطرنشان کرده است: سازمان ملل بر درآمدهای بندر نظارت خواهد داشت و مطمئن خواهد شد که درآمدها در بانک مرکزی یمن سپرده گذاری خواهند شد. این توافق منجر می‌شود کارمندان دولت مستعفی یمن در کنار سازمان ملل فعالیت کنند.

دیپلمات غربی آورده است، عربستانی‌ها برخی اشاره‌های مثبت در این باره داشته‌اند که آن را طی ۲۴ ساعت گذشته به فرستاده سازمان ملل اطلاع داده‌اند.


نظر خود را ثبت کنید