کردستان عاری از «تب کریمه»

  • تاریخ انتشار : 1397/4/1 ساعت : 12:34 - 5 سال قبل
  • از گروه : اجتماعی
  • زیرگروه : سلامت
مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در استان‌های هم‌جوار، با اقدامات بهداشتی و پیشگیری اصولی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو، تاکنون موردی از این بیماری در استان کردستان گزارش و یا مشاهده نشده است.

«مجتبی ورمقانی» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که تاکنون دو مورد ابتلای به تب کریمه در یکی از استان‌های هم‌جوار مشاهده شده است، اظهار کرد: خوشبختانه در کردستان با توجه به اقدامات پیشگیرانه موردی از این بیماری مشاهده نشده است.

وی افزود: ضدعفونی کردن مناطق پرخطر، جایگاه‌های دام و میادین دوآب(محل خرید و فروش دام) در سطح استان برای مقابله با این بیماری، صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان این‌که ۲۰ گروه سمپاشی طی دو هفته، یک میلیون مترمکعب جایگاه دام و ۱۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین را علیه این بیماری واکسینه و ضدعفونی کردند، خاطرنشان کرد: تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو نوعی بیماری خطرناک مشترک انسان و دام است که در صورت ابتلا و اقدام دیر هنگام فرد را با خطر مرگ رو به رو می‌کند.

وی تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که این بیماری با رعایت موارد حفاظت بهداشت شخصی از سوی فعالان این حوزه و شهروندان به راحتی قابل پیشگیری است.

ورمقانی به آماده‌باش اکیپ‌های دامپزشکی استان در راستای مقابله با این بیماری خبر داد و گفت: مردم در صورت مشاهده موارد مشکوک می‌توانند به شبکه بهداشت مراجعه کنند و یا به سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید