در آغاز تعطیلات تابستانی عنوان شد

هشدارهای پلیس برای پیشگیری سرقت از نوجوانان و کودکان

کارشناس ارشد انتظامی پلیس پیشگیری پایتخت هوشیاری کودکان در نگهداری وسایل و امکانات تفریحی مانند دوچرخه را عامل جلوگیری از وقوع سرقت در مراکز تفریحی خواند.

سرهنگ مجید عسکری نیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با شروع فصل تابستان و تعطیلی مدارس، اوقات فراغت دانش آموزان افزایش یافته و آنان به مراکز تفریحی، پارک‌ها و ... بیشتر مراجعه می‌کنند که به همین دلیل نیز ما شاهد افزایش وقوع سرقت دوچرخه و اموال نوجوانان در این مکان‌ها هستیم.


وی با اشاره به اینکه دوچرخه سواری یکی از سرگرمی‌های رایج در بین کودکان و نوجوانان است، گفت: علاوه بر اینکه کودکان از دوچرخه برای بازی کردن، استفاده می‌کنند از آن برای ترددهای شهری و یا مراجعه به مراکز تفریحی، باشگاه ها و مراکز خرید نیز استفاده می‌کنند که رها کردن دوچرخه در این مکان بدون قفل کردن عامل اصلی وقوع سرقت دوچرخه است.

عسکری نیا تصریح کرد: با توجه به اینکه محیط های آپارتمانی و فضای محدود مشاعات، مکان مناسبی برای تفریح و بازی کردن کودکان نیست، ادامه داد: کودکان برای بازی کردن با دوچرخه یا استفاده از سایر امکانات تفریحی به بوستان ها و سایر مراکز تفریحی مراجعه می‌کنند که عدم دقت کافی کودکان در نگهداری اموال و اشیاء متعلق به خود و رها کردن آنها در زمان استراحتشان، منشاء بروز وقوع سرقت دوچرخه می شود.

این کارشناس ارشد انتطامی از والدین خواست ضمن آموزش کودکان در نگهداری اموال و امکانات بازی، به کودکانشان یاد بدهند که از رها کردن دوچرخه در پارکینگ ساختمان، بوستان ها، پارک ها، در ورودی باشگاه ها و ... خودداری کنند و حتما آن را در محل مناسبی پارک و سپس قفل کنند.

وی همچنین از والدین خواست به کودکان آموزش بدهند که بهترین محل برای بازی با دوچرخه پیست های مخصوص دوچرخه سواری است و در چه محل هایی می توانند دوچرخه شان را پارک کنند.

عسگری نیا، آموزش کودکان را مهمترین عامل جلوگیری از وقوع سرقت دوچرخه خواند و گفت: هنگام مراجعه کودکان به پارک ها و بوستان ها حتما والدین و یا یکی از اعضای بزرگتر خانواده، همراه آنان باشند و به کودکان آموزش دهند که با افراد غریبه صحبت نکنند و از آنان خوراکی و یا بسته ای تحویل نگیرند، متاسفانه در مواردی شاهد آن بوده ایم که افراد سودجو با نزدیک شدن به نوجوانان تلفن همراه آنان را نیز به سرقت برده و از محل متواری شده‌اند.

این کارشناس انتظامی در پایان ضمن اشاره به اینکه سارقان با نزدیک شدن به کودکان و نوجوانان و طرح دوستی و رفاقت با آنان اقدام به سرقت می کنند، خاطرنشان کرد: بهتر است نوجوانان به صورت دو یا چند نفره اقدام به دوچرخه سواری کنند و در صورتی که دوچرخه شان نیاز به تعمیر داشت به تعمیرکاران نزدیک محل سکونت مراجعه و از سپردن دوچرخه به افراد رهگذر خودداری کنند.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید