امام جمعه موقت سنندج:

قوه قضائیه یک نهاد بازدارنده و امیدبخش در جامعه است

امام جمعه موقت سنندج قوه قضائیه را یک نهاد امیدبخش و بازدارنده دانست و گفت: زمانی که در حق کسی ظلمی شود مردم قوه قضائیه را یک نهاد امیدبخش برای مظلوم می‌دانند و به دستگاه قضا پناه می‌برند.

به گزارش ایسنا، ماموستا «معروف خالدی»، امام جمعه موقت سنندج امروز، یکم تیرماه در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته با تبریک هفته مبارک قوه قضائیه، این نهاد امیدبخش و بازدارنده دانست و گفت: زمانی که در حق کسی ظلمی شود مردم قوه قضائیه را یک نهاد امیدبخش برای مظلوم می‌دانند و به دستگاه قضا پناه می‌برند.

وی با اشاره به علت بازدارندگی قوه قضائیه افزود: اگر کسی بخواهد کار غیرقانونی و تخلفی را در سطح جامعه به انجام برساند از سوی دستگاه قوه قضائیه مورد پیگیری قرار می‌گیرد و همین عامل بازدارندگی این نهاد است.

ماموستا خالدی در بخش دیگیری از سخنانش با تأکید بر عدم  فاصله گرفتن مسلمانان از ذکر الهی افزود: خداوند را همواره یاد کنید تا مورد لطف و رحمت خداوند قرار گیرد و زندگی آرامش بخشی را داشته باشید.

وی اطاعت الهی را  بزرگترین فضل و برتری میان بندگان خداوند دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه یکی از کلیدهای اطاعت الهی بوده و از این‌رو باید به این فرض به صورت ویژه توجه شود.

ماموستا خالدی با اشاره به جایگاه نماز جمعه از دیدگاه پیامبر مکرم اسلام(ص) تصریح کرد:‌ فرشتگان برای انسان‌هایی که غسل جمعه را بجا آورده و نماز جمعه را ادا می‌کنند دعای خیر و مغفرت می‌کنند و از خداوند می‌خواهند که امت حضرت رسول را مورد عفو و بخشش قرار دهند.

وی یادآور شد: عبادت در روز جمعه جایگاه بالایی دارد و خداوند تبارک و تعالی خطاب به حضرت موسی فرمود روز جمعه برای محمد(ص) و امتش ثبت شده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید