ترکیه برای مبارزه با پ.ک.ک از ایران کمک خواست

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه خواستار همکاری مشترک ایران کشورش در مبارزه علیه گروه پ. ک. ک. در شمال عراق شد.

به گزارش  ایرنا، چاووش اوغلو در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی. آر. تی خبر ترکیه و در ارزیابی عملیات قندیل افزود: اینکه نیرو‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و گروه پژاک در حال حاضر به ایران حمله نمی‌کنند، به معنی عدم انجام حمله آن‌ها در آینده نیست و ایران نیز از این موضوع خبر دارد.

وی ادامه داد: کسی نمی‌تواند مدعی شود که آن‌ها قصد تجزیه خاک ایران را ندارند و این موضوع را ایران هم می‌داند، بنابراین لازم است که دو کشور در این زمینه همکاری مشترک داشته باشند.

وی مدعی شد: طبق معمول بین ایران و عناصر پ. ک. ک. درگیری وجود ندارد، ولی ایران هم می‌داند که شاخه فعال این گروه در آن سوی مرز‌ها (پژاک) ممکن است که در نخستین فرصت ایران را هدف قرار دهد.
وزیر امور خارجه ترکیه با بیان ضرورت پایان دادن به حضور پ. ک. ک. در قندیل، آن منطقه را 'باتلاق تروریستی' خواند و بیان کرد: برای این که در ترکیه در آرامش و ثبات باشیم، باید عملیات نابودی مقر تروریست‌ها در قندیل را با موفقیت به پایان برسانیم.

وی اضافه کرد: تروریست‌های ساکن در شمال عراق پیش از این از آن منطقه به خاک ترکیه وارد می‌شدند و ما قصد داریم با این عملیات به این روند پایان دهیم و بر این اساس عملیات آغاز شده با موفقیت ادامه دارد.

چاووش اوغلو در ادامه هدف از توافق ترکیه و آمریکا در خصوص منبج را پاکسازی آنجا از حضور عناصر پ. ک. ک. و یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی. پ. گ) و بازپس گیری سلاح‌های آمریکایی تحویل شده به آن‌ها اعلام کرد و گفت: ما در این زمینه بر اساس نقشه راه تدوین شده عمل می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد و عناصر تروریستی در حال عقب نشینی از منبج هستند و خواهیم دید که آمریکایی‌ها به وعده بازپس گیری سلاح‌ها از نیرو‌های پ. ک. ک. و ی. پ. گ. چگونه عمل خواهند کرد.


نظر خود را ثبت کنید