طرح توسعه غرب و شرق , توسعه , خراسان شمالی " />

خراسان شمالی از مواهب مصوبه توسعه غرب و شرق بهره مند شود

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی با اشاره به مصوبه مربوط به توسعه غرب و شرق کشور گفت: این استان تاکنون از مواهب این مصوبه بهره ای نداشته است و درخواست داریم در این باره پیگیری شود تا مردم این منطقه هم از فواید آن بهره مند شوند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی روز جمعه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی، اشتغال و رونق اقتصادی استان که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: انتظار می رود برای کمک به توسعه و رشد خراسان شمالی، توجه ویژه مبذول شود تا از فواید مصوبه توسعه غرب و شرق کشور استفاده کنیم و سود آن نصیب مردم شود.
بر اساس این گزارش، 9 استان در لیست طرح توسعه غرب و شرق کشور قرار دارند.

* مرغ و شترمرغ، حکایت خراسان شمالی
صالحی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حمایت های ویژه از استان های شمالی کشور برای مدیریت پسماند گفت: حکایت خراسان شمالی، حکایت مرغ و شترمرغ شده است، وقتی می گوییم همچون استان های شمالی، برای مدیریت زباله نیاز به حمایت ویژه و اعتبار داریم گفته می شود که جزو استان های شمالی نیستید و از اعتبار خاص مدیریت پسماند بی بهره می مانیم اما زمانی که می گوییم ما را در لیست استان های توسعه غرب و شرق قرار دهید گفته می شود شما شمالی هستید.
وی گفت: می خواهیم خراسان شمالی از مواهب مصوبه توسعه غرب و شرق بهره مند شود و در موضوع اعتبارات مدیریت پسماند نیز، ما را شمالی ببینید.

*درخواست برای بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو
استاندار خراسان شمالی از وزیر کشور خواست تا برای بازگشایی بازارچه مرزی پرسه سو در مرز ترکمنستان رایزنی شود.
صالحی اظهار داشت: درخواست ما این است که با کسب موافقت طرف ترکمنستان، فرصت اقتصادی در بازارچه پرسه سو احیا شود.
وی، کمک به برقراری پروازهای مستمر در فرودگاه بجنورد را از دیگر درخواست ها و نیازها در این استان اعلام کرد و افزود: یک سرمایه گذار برای چارتر کردن پروازها اعلام آمادگی کرده اما این امر هنوز محقق نشده است و آمادگی داریم تا سرمایه گذاری در زمینه برقراری پروازها در فرودگاه بجنورد را حمایت کنیم و ریسک این سرمایه گذاری را به صفر برسانیم.
وی در بخش دیگر سخنان خود به چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه فجر امسال 263 پروژه با یکهزار و 350 میلیارد ریال اعتبار افتتاح می شود.
وی ارتقای بهره وری آب کشاورزی از 42 درصد در وضعیت کنون به 60 درصد در سال 1400 را از برنامه های این استان عنوان کرد و افزود: ایجاد یک روستای فاقد بیکار، روستای هدف گردشگری و روستای سبز در هر شهرستان از تعهدات فرمانداران استان تا هفته دولت امسال است.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه بجنورد، تنها مرکز استان در کشور است که خودروی نردبان برای امداد رسانی در سانحه های احتمالی ندارد گفت: از وزارت کشور انتظار می رود برای تامین این خودرو و نیز سایر تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی و اطفای حریق به این استان توجه ویژه داشته باشد.
ساخت مرکز مدیریت بحران، اجرای استمهال وام های کشاورزی و بخشودگی جرایم وام کشاورزان از دیگر درخواست های استاندار خراسان شمالی از وزیر کشور بود.
7185/ 6042

نظر خود را ثبت کنید