امام جمعه تبریز:

نمایندگان مردم در رابطه با مسائل پولشویی و تروریست قانونگذاری کنند

امام جمعه تبریز از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست در رابطه با مسائل پولشویی و تروریست اقدام به قانونگذاری کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید «محمد علی آل هاشم» در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به این‌که وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رابطه با موضوع FATF بسیار حساس است، گفت: مدتی است که بحث پیوستن جمهوری اسلامی ایران به قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریست  مطرح شده و این موضوع مورد بحث نمایندگان مجلس قرار گرفته است؛ البته هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند که این موضوع  دو ماه مسکوت بماند تا بتوانند در این خصوص عاقلانه  تصمیم بگیرند. 

وی با بیان این‌که رهنمودهای  رهبر معظم انقلاب در رابطه با این معاهده بسیار راهگشا بوده و تکلیف ابهامات و سوالات موجود را مشخص می کند، عنوان کرد: اگرچه منافع متعددی از موافقان این طرح و خطرات عدم تصویب معاهده FATF مطرح شد ولی نکته راهبردی در این خصوص این است که این معاهده ساخته و پرداخته نظام سلطه بوده و از سویی برای تامین منافع آن ها می باشد که بعدها به عنوان استاندارد جهانی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه با بیان این‌که این روندظالمانه و سلطه طلبانه از سوی FATF  با محوریت سازمان‌های بین‌المللی اجرا می‌شود، اضافه کرد:  حال با اینکه کشورهای موافق می‌دانند معاهده به ضرر آن ها است اما از ترسشان زیر بار این معاهده می‌روند.

وی با اشاره به این‌که این معاهده ها حتی اگر منافعی هم داشته باشد، ظرفیت آن را دارد که تله ای برای جمهوری اسلامی ایران باشد، اظهار کرد: تنها راه حل برون رفت از مشکل، عمل به رهنمود های مقام معظم رهبری است که می فرمایند مجلس شورای اسلامی باید به دور از هیاهو در مسائل پولشویی اقدام به قانون گذاری کنند و از سویی نیز با رفتار عاقلانه به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به این‌که سرانه آب مصرفی ایرانی ها حدود دو برابر جهان است، عنوان کرد: متوسط سرانه مصرف آب در ایران به ازای هر نفر روزانه ۱۹۰  لیتر است و حتی در برخی از شهرها تا ۲۵۰ لیتر نیز می رسد،در حالی که مصرف سرانه آب  در دنیا حدود ۱۴۰ لیتر می باشد؛ بنابراین باید مصرف صحیح آب را در دستور کار قرار دهیم.

وی یادآور شد: هفته گذشته حین برگزاری نماز عید فطر سیستم صوتی در برخی از خیابان های اطراف میدان ساعت قطع شد که این امر ناراحتی مردم را در پی داشت؛ از این رو باید مسئولان امنیتی این مسئله را شناسایی کرده و نتیجه بررسی ها را روشن کنند که اگر عمدی در کار باشد، برخورد خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: در حال حاضر در جامعه، شاهد افزایش مصرف مواد مخدر هستیم و از آنجایی که کشور ما در همسایگی افغانستان واقع شده، ورود مواد مخدر به کشور یک نوع تهدید است که انتظار می رود تمامی مسئولان، مراکز علمی و دانشگاهی، سازمان های مردم نهاد و سایر ارگان ها در راستای مشارکت موثر در راه امر مبارزه با مواد مخدر به خصوص در جهت پیشگیری های اولیه گام بردارند .

وی ادامه داد: امید است با اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر، زمینه برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و کاهش ۲۵ درصدی اعتیاد به مواد مخدر که در طول برنامه ششم هدف گذاری شده است، فراهم شود.

وی با اشاره به روز اصناف و نقش بی بدیل این قشر در پویایی اقتصاد کشور، گفت: اصناف نقش بسزایی در دوران انقلاب داشته و همچنین در جریانات اخیر جنگ اقتصادی دشمن نیز به عنوان سربازان جبهه اقتصادی کشور نقش بسزایی را ایفا کردند؛ امید است بار دیگر در تحقق شعار سال همراه باشند تا بتوانیم با سربلندی از این مرحله عبور کنیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به روز تبلیغ و اطلاع رسانی، افزود: دست اندرکاران امر تبلیغ باید با ابزار ها و روش نوین دستاورد های انقلاب اسلامی را معرفی کنند.

وی با بیان این‌که هفته قوه قضائیه به مناسبت شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام نام گذاری شده است، تصریح کرد: رکن رکین برای برقراری امنیت در جامعه، قوه قضاییه است و باید همیشه سالم باشد تا بتواند جامعه را نیز سالم نگه دارد .

وی با اشاره به ضرورت انقلابی عمل کردن قوه قضاییه، گفت: انقلابی عمل کردن به معنای عدم رعایت قانون نیست بلکه باید عاقلانه، خردمندانه و قاطعانه به وظیفه خود عمل کنند و در امر رسیدگی به پرونده ها در عین دقت، سرعت در رسیدگی را نیز در اولویت قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ششم تیر ماه ۱۳۶۰ حادثه بمب گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: این واقعه منجر به کشته شدن ۷۵ نفر از  اعضای این حزب شد و همچنین مقام معظم رهبری نیز به هنگام سخنرانی مورد هدف قرار گرفت اما خواست خدا بوده که ایشان زنده بمانند و رهبری جمهوری اسلامی ایران را برعهده بگیرند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید