رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

میانگین سن شروع مصرف مواد مخدر در سیستان و بلوچستان ۱۹ سال است

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میانگین سن شروع مصرف مواد مخدر در کشور24.3 ‌سال است، گفت: این رقم برای سیستان و بلوچستان ۱۹.۶ سال است.

‌به گزارش ایسنا- ‌محبی در شورای مواد مخدر استان افزود: افزایش تقاضا و پایین آمدن میانگین سن مصرف مواد مخدر انگیزه قاچاق بیشتر مواد مخدر را برای سوداگران و عرضه کنندگان مواد افیونی بیشتر کرده است‌.

محبی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی باید دلایل روی آوری به مصرف مواد مخدر را مورد مطالعه و تحقیق قرار دهند و نسخه‌ای مطابق با فرهنگ، مسائل و مشکلات استان، برای رفع این معضل که مشکلات اجتماعی را در پی دارد، ارائه دهند‌.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هم در ابتدای این جلسه به ارائه گزارش عملکرد این شورا در سال ۱۳۹۶ پرداخت و گفت: در سال گذشته ۲۲۷ تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف و ضبط شده است‌.

امیری همچنین از افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر صنعتی در سال گذشته خبر داد و ادامه داد: کشف ماده مخدر شیشه ۲۴۶ درصد و مرفین ۳۲۴ درصد افزایش داشته است‌.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر تعداد ۱۲ هزار و ۵۳۰ نفر در محیط خانه و ۱۵ هزار و ۶۳۰ نفر هم در محیط‌های آموزشی مربوطه تحت پوشش حمایتی و ترک اعتیاد و حرفه آموزی قرار گرفته‌اند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید