هدف‌گذاری تولید 21 هزار تن آبزیان در کرمانشاه

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: هدف گذاری شده امسال میزان تولید آبزیان استان به 21 هزار تن برسد.

 به گزارش خبرنگار ایسنا، سید فرزاد افضلی در جمع خبرنگاران از تولید بیش از 17 هزار و 206 تن انواع آبزیان در سال گذشته در استان یاد کرد و افزود: از این میزان 12 هزار و 35 تن مربوط به ماهیان سردآبی، 3706 تن مربوط به ماهیان گرمابی، 1405 تن مربوط به تولید از منابع آبی طبیعی و نیمه طبیعی، 40 تن ماهی خاویاری، 15 تن میگو آب شیرین و 640 تن پرورش ماهی در قفس بوده است.

وی هدف گذاری امسال برای تولید آبزیان در استان کرمانشاه را نیز 21 هزار تن اعلام کرد و افزود: از این میزان 14 هزار و 670 تن ماهیان سردآبی، 4055 تن ماهیان گرمابی، 2200 تن ماهی‌های آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی، 50 تن ماهی خاویاری و 25 تن میگو است.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای توسعه پرورش ماهی در قفس در سال جاری نیز خبر داد و تاکید کرد: تلاش می‌کنیم امسال میزان تولیدات استان در این حوزه به 1300 تن برسد.

به گفته این مسئول، هم اکنون پرورش ماهی در قفس در چهار سد زاگرس گیلانغرب، تنگ حمام، بیستون پارس قصرشیرین و جامیشان سنقر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس فقط در سدهایی که مصرف شرب ندارند انجام می‌شود، یادآوری کرد: امیدواریم امسال دو سد شرفشاه سنقر و زمکان را نیز وارد چرخه تولید ماهی در قفس کنیم.

افضلی از برنامه‌ریزی برای رهاسازی بچه ماهی در آب‌بندها هم خبر داد و افزود:  این کار با هدف حفظ ذخایر ژنتیکی و جلوگیری از انقراض ماهیان بومی انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به خسارت ناشی از زلزله سال گذشته به مزاع پرورش ماهی استان داشت و گفت: در این زلزله به 168 واحد پرورش ماهی استان خسارت وارد شد که برآورد اولیه ما از خسارت این واحدها 12 میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته پرداخت 5.2 میلیارد تومان خسارت به مزارع پرورش ماهی به تصویب هیات دولت رسید که از این میزان 4.7 میلیارد تومان خسارت تلفات ماهی و مابقی خسارت واحدها است.

به گفته افضلی، تاکنون سه میلیارد و 338 میلیون تومان از خسارت به صاحبان مزارع پرداخت شده و مابقی نیز به زودی واریز خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید