انتشار یک نشریه با موضوع حماسه مقاومت

هفتمین شماره ماهنامه سراسری اجتماعی ـ فرهنگی «ندای قلم» با موضوع حماسه مقاومت منتشر شد.

به گزارش ایسنا، حامد کاظم‌زاده خوئی، مدیرمسؤول «ندای قلم» درباره موضوع شماره هفتم این ماهنامه گفت: در این شماره به بررسی یکی از مقاطع بسیار حساس در تاریخ خوی و آذربایجان پرداخته‌ایم. سوم تیر ماه سال ۱۲۹۷ شمسی، روزی است که ارتش چند هزار نفری ارامنه با کمک‌گیری از نیروهای متخاصم متفقین و دریافت سلاح از آن‌ها، با هدف اشغال خوی و ضمیمه کردن شهر خوی به ارمنستان، از آن سوی رود ارس گذشته و به شهر خوی حمله کردند. مردم خوی هم علیرغم اینکه روزه بودند، با فتوای علمای دینی روزه خود را شکستند و به مقاومت در برابر ارامنه متجاوز پرداختند و شهر خوی را از یک فاجعه انسانی بزرگ نجات دادند.

او ادامه داد: برای گرامیداشت این روز تاریخی بسیار مهم و جهت یادبود مقاومت تاریخی مردم خوی در برابر متجاوران ارمنی، در این شماره از نشریه به بررسی منابع دست اول و تاریخی در رابطه با این اتفاق پرداخته‌ایم. همچنین چندین مقاله از محققان آذربایجانی هم در این شماره آورده شده است. حماسه مقاومت، حکایت مقاومت قهرمانانه مردم خوی در مقابل تهاجم ارامنه به روایت منابع دست اول از جمله آثار امین‌الشرع خوئی، احمد کسروی، مهدی آقاسی، محمدامین ریاحی، رحمت‌الله توفیق است.

مدیرمسؤول ماهنامه ندای قلم افزود: این شماره از نشریه در قطع رقعی در ۲۳۰ صفحه و به قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است که علیرضا مقدم (عضو هیات علمی دانشنامه جهان اسلام)، دبیری علمی و سجاد زینالی، دبیری اجرایی این شماره از نشریه را بر عهده داشتند.

کاظم‌زاده خوئی در پایان با انتقاد از مسؤولان شهر خوی گفت: امید داشتیم که مسؤولان شهر خوی در رابطه با این واقعه تاریخی یک برنامه ویژه ترتیب بدهند. ولی گویا مسؤولان شهر کارهای واجب‌تر و مهمتر دیگری دارند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید