فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:

دستگیری یکی از عوامل شهادت 36 مامور در سرباز/ 2نفر در پرونده تجاوز در ایرانشهر تحت تعقیب‌اند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از عوامل اصلی شهادت 36 مامور انتظامی در گورناک سرباز استان سیستان و بلوچستان بعد از 19 سال دستگیر شد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین قنبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: این فرد که با هویت جعلی و اسامی متفاوت در استان های مختلف کشور سکونت داشت بعد از 19 سال توسط ماموران انتظامی دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به پرونده ایرانشهر گفت: در این استان حاشیه بر متن غلبه دارد، در موضوع ایرانشهر بزرگنمایی شد.

وی ادامه داد: تاکنون از ۴ نفر متهم این پرونده یک نفر به دنبال شکایتی که مطرح شده بود، در کسری از روز دستگیر شد، یک نفر توسط خانواده اش به مراجع قضایی تحویل شد و یک نفر هم که سلاح در اختیار این افراد قرار داده اما به این پرونده ارتباطی نداشت نیز دستگیر شد.

قنبری افزود: دونفر دیگر شناسایی و تحت تعقیب قرار دارند که امیدواریم با تلاش پلیس و مجموعه امنیتی به زودی دستگیر شوند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه گفت: در سه ماهه امسال نسبت به سه ماهه سال قبل، سرقت های مسلحانه ۴۳ در کاهش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین ۳۸ تن مواد مخدر در مدت فوق کشف شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل هفت درصد افزایش دارد و ۳۳ قاچاقچی دستگیر و ۹ نفر به هلاکت رسیده اند. ۴۵۸ قبضه اسلحه جنگی در عملیات های مقابله ای با اشرار مواد مخدر، کشف که در نوع خود بسیار مهم و بی نظیر است.

قنبری با اشاره به کشفیات قاچاق کالا نیز بیان کرد: در مدت سه ماهه امسال، به میزان ۲۸ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ۱۳ باند در این زمینه متلاشی و اعضای ون دستگیر شده اند .

وی گفت: سیستان و بلوچستان بعد از تهران بزرگ رتبه دوم را در کشف جرائم دارد به گونه ای که ۹۰ درصد جرائم در استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امسال 15 هزار و 213 تبعه خارجی در استان دستگیر و تحویل بخش های مختلف داده شدند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره نیروی انتظامی گفت: امسال 78 درصد پرونده های ارجاعی به این مرکز در سیستان و بلوچستان منجر به سازش شد.

وی افزود: هزار و 441 نفر در این مدت به مرکز مشاوره نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان مراجعه و خدمات لازم را دریافت کردند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید