معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد

تعیین تکلیف ادامه اشتغال برخی مقامات با تصویب لایحه «منع به کارگیری بازنشستگان»

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از تصویب اصلاح لایحه «منع به کارگیری بازنشستگان» در کمیسیون اجتماعی مجلس و بازگشت آن به صحن علنی مجلس تا نیمه تیرماه خبر داد.

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت اصلاح لایحه منع به کارگیری بازنشستگان گفت: لایحه در حال حاضر در کمیسیون اجتماعی مجلس به سر می‌برد و تا جایی که اطلاع دارم این لایحه در این کمیسیون رأی آورده است و حالا باید به صحن برگردد تا رای نهایی را از مجلس دریافت کند. احتمالا تا میانه تیر ماه تکلیف این لایحه روشن شود. 

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع این لایحه جدید نیست و از قبل هم مطرح بود ولی تبصره‌ها و استثناهایش  آن قدر زیاد بودند که باعث ابقای بازنشستگانی می‌شد که همچنان مشغول به کار هستند. بخشی از این افراد جزو مقامات هستند که درصورت تصویب این لایحه، تعیین تکلیف خواهند شد.

معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه بارها گفته شده است که اگر دولت نمی تواند کاری برای جوانان انجام دهد حداقل یکبار برای همیشه تکلیف بازنشسته های خودش را مشخص کند، تصریح کرد: در این مدت مخالفت‌های زیادی درباره این لایحه شنیده شده که کمی نگران کننده است. بخشی از مخالفت‌ها طبیعی است و از سوی بازنشستگانی است که در نهادهای مختلف مشغول به کار هستند. بخشی دیگر از آنها در دولت، معاونت‌ها و استانداری‌ها هستند و بخشی از آنها هم در شرکت‌های وابسته دولت،  به عنوان مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره مشغول به کارند.

تندگویان با اشاره به اینکه این لایحه طیف وسیعی از افراد  را در برمی‌گیرد، افزود: طبیعتا این افراد مخالف اصلاح این لایجه هستند. از سوی دیگر خود نمایندگان مجلس هم ممکن است مخالف این موضوع باشند. با این حال  امیدواریم که لایحه به سرانجام برسد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد این لایحه گفت: با آقای موسوی صحبت‌هایی کردیم و هرکاری که از ما بربیاید چه در بخش حمایت از این لایحه و چه در بخش صحبت با تشکل‌ها و گفتمان سازی در این مورد را انجام داده‌ایم. در سراسر کشور تشکل ها در حال پیگیری این موضوع هستند و با نمایندگان استانی خودشان نیز جلساتی را برگزار کرده‌اند. 

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید