رییس مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد

ایجاد مشکل در تهیه مواد مصرفی مراکز تحقیقاتی به دلیل نوسانات ارز

  • تاریخ انتشار : 1397/4/3 ساعت : 09:29 - 5 سال قبل
  • از گروه : علمی
  • زیرگروه : پژوهش
رییس مرکز تحقیقات آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ماه‌های اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز، مشکلاتی در تامین مواد مصرفی مورد نیاز مراکز تحقیقاتی ایجاد شده که به بخش پژوهش کشور لطمه وارد کرده است.

توکل‌افشاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات پژوهش عدم تخصیص اعتبارات کافی است که در خصوص مواد مصرفی و همچنین تجهیزات پژوهشی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز، مشکلات تهیه مواد مصرفی در تجهیزات برای مراکز تحقیقاتی به پژوهش کشور لطمه وارد کرده است.

توکل‌افشاری تصریح کرد: تهیه مواد مصرفی برای دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی در ماه‌های اخیر با مخاطره روبرو است و امیدواریم مشکلاتی که در ماه‌های اخیر در این زمینه به وجود آمده است،‌ به زودی مرتفع شود.

وی در ادامه در خصوص عمده فعالیت‌های مرکز تحقیقات آلرژی و ایمونولوژی، اظهار کرد: این مرکز تحقیقات در زمینه بیماری‌های سیستم دفاعی بدن از جمله ایمنی، سرطان‌ها، تولید واکسن و بیماری‌های مرتبط با آلرژی و ایجاد حساسیت فعالیت می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از پروژه تحقیقاتی در خصوص تولید واکسن‌های مبتنی بر تهیه پپتید خبر داد و گفت: پپتید در واقع نوعی واکسن‌ است که مبتنی بر بخشی از ساختار پروتئین تولیدکننده و مولد سرطان است که در ماه‌های اخیر، تحقیقات خوبی در خصوص آن انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مرکز نوعی آلرژن در حال بررسی است که در تست‌های ازدیاد حساسیت از آن استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: در صورتی که واکسن پپتید مراحل تحقیقاتی خود را به پایان برساند، می‌تواند در پیشگیری از سرطان بسیار موثر باشد و این واکسن مبتنی بر تقویت سیستم ایمنی است که در این زمینه مرکز تحقیقات ایمونولوژی و آلرژی تحقیقات نسبتا خوبی را انجام داده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید