استاندار خواستار شد؛

‌مشارکت نخبگان و سرمایه گذاران برای توسعه سیستان و بلوچستان‌

‌استاندار سیستان و بلوچستان با ناقص خواندن بستر توسعه ‌اقتصادی استان تصریح کرد: مهارت آموزی و مشارکت گسترده نخبگان و سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های استان باید سرلوحه کار و الگویی مناسب باشد.

‌به گزارش ایسنا- ‌سید دانیال محبی در نشست هم‌اندیشی با ائمه جمعه، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران شهرهای محمدآباد و علی ‌اکبر شهرستان هامون اظهار کرد: سرزمین سیستان جایگاه ارزشمندی در گستره ‌ایران دارد و نشانگر و تاییدی بر ادعای خلاقیت و تفکر و فرهنگ مردم این خطه از ایران اسلامی ماست.

استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به تأکیدات و فرمایشات مقام معظم پیرامون توسعه ‌استان گفت: اختصاص اعتبارات ویژه از محل صندوق توسعه ملی برای طرح لوله کشی 46 هزار هکتاری مزارع سیستان بیانگر تعلق خاطر مسئولان کلان نظام و دولتمردان نسبت به سرزمین پهناور سیستان و بلوچستان است‌.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم مسئولین و مردم اعضای لاینفک و بهم پیوسته‌ای هستند و بی شک با همدلی و هم اندیشی موفق خواهیم شد از این گذرگاه‌های سخت و چالش‌های فراوان از جمله جبر طبیعت و خشکسالی گذر کنیم‌.

نماینده عالی دولت در سیستان وبلوچستان از ارایه مطالبات و راهکار هایی که در این نشست از سوی حاضرین در جلسه مطرح شد ابراز خرسندی کرد و افزود: شنیدن مطالبات و ارایه راهکارهای ارزنده تان به دولت در موجب ایجاد امید و انگیزه در استان است و پیگیری و تلاش‌های شما برای مرتفع ساختن مشکلات موجب می‌شود تا با جدیت و تلاش بیشتری در پی رفع مشکلات مردم نجیب و عزیز سیستان باشیم‌.

‌محبی در ادامه‌ افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس پایگاه مردم استوار و متکی است‌.

وی بیان کرد: خوشبختانه مردم استان هم مردمانی با فضایلی چونهوشمندی‌، انصاف و دقت نظر هستند، بنابراین با هم‌افزایی و تدبیر می‌توان بر مشکلات کنونی غلبه کرد‌.

محبی تصریح کرد: با وجود همه مشکلات ناشی از قهر و جبر طبیعت، سرزمین سیستان با دارا بودن مردمان ولایتمدار و غیرتمند و سخت کوش همچنان استوار و ماندگارخواهد بود‌.

نماینده عالی دولت در استان مناصب مدیریتی را یک امانت الهی برشمرد و ادامه داد: با خود عهد بسته‌ام برای رسیدن به منافع شخصی و گروهی، استان را طعمه قرار ندهم، بلکه به دور از روابطی که براساس منافع شخصی بنا شده است با انتخاب نیروهای توانمند‌، متعهد و کارآمد چرخه مدیریتی استان را اصلاح به روزرسانی نمایم‌.

وی صبوری و قناعت مردم را دستاوردی مهم برای سیستان وبلوچستان دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران سال‌هاست که با قدرت و صلابت در مسیرش استوار و ماناست و به راهش ادامه می‌دهد. استاندار این دستاورد را مهم و ارزشمند خواند واین داشته‌ ارزشمند را حاصل عقبه ‌فکری و فرهنگی مردم مقاوم و فرهنگ دوست ایران دانست.

استاندار سیستان وبلوچستان همچنین با اشاره به مطالبات مطرح شده در این نشست از برگزاری جلسات ویژه و تخصصی و تلاش و اهتمام برای تخصیص اعتبار در این زمینه خبر داد‌.

در آغاز این نشست ائمه جمعه و منتخبان شوراهای اسلامی شهرهای محمدآباد و علی اکبر از تلاش‌ها، درایت و پیگیری‌های استاندار سیستان و بلوچستان و مجموعه‌ دولت تدبیر و امید در استان در راستای مرتفع ساختن مشکلات و مطالبات مردم، به طرح مطالبات مهم و اساسی و ضروری منطقه خود پرداختند.

استفاده از ظرفیت و عواید مرز میلک برای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق چندگانه سیستان، برقراری سهمیه سوخت مرزنشینان‌، نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان، استقرار نمایندگی ادارات‌، احداث راه کوه خواجه به سفید‌آبه‌، ترمیم و روکش آسفالت راه‌های روستایی‌، ساماندهی منطقه گردشگری کوه خواجه‌، بخشودگی مالیاتی برای کسبه و اصناف منطقه و اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی و عمرانی استان برای توسعه استان از مهمترین مطالبات حاضرین در این نشست بود.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید