برپایی بزرگترین تظاهرات ضد بریگزیت در انگلیس با درخواست برگزاری همه‌پرسی

ده‌ها هزار تن از مردم در خیابان‌های لندن تظاهرات کردند و خواستار برگزاری همه‌پرسی بر سر قرارداد نهایی میان لندن و بروکسل برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، در این تظاهرات ده‌ها هزار نفری، برخی از اعضای پارلمان انگلیس همچون آنا سوبری از حزب محافظه‌کار، کارولین لوکاس، یکی از رهبران حزب سبز، دیوید لمی از حزب کارگر و وینس کیبل، رهبر حزب لیبرال دموکرات نیز حضور داشتند.

این تظاهرات از سوی "کمپین رای مردم" که یک سازمان حامی اتحادیه اروپا است ترتیب داده شد تا مردم درخواست خود را برای برگزاری یک همه پرسی دیگر در خصوص روابط انگلیس و اتحادیه اروپا ابراز کنند.

این تظاهرات بزرگ‌ترین اعتراض صورت گرفته علیه بریگزیت و یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات انگلیس است و تخمین زده می‌شود که ۱۰۰ هزار تن در آن شرکت کرده‌اند.

یکی از این معترصان به خبرگزاری آناتولی گفت، "بریگزیت یک اشتباه بزرگ است" و در نتیجه همه‌پرسی تقلب شده است. او افزود، معترضان نتیجه این همه‌پرسی را به چالش می‌کشند.

 جینا میلر، یک تاجر که پرونده‌ای حقوقی را علیه عدم پذیرش دولت در ارائه اختیار به پارلمان برای تایید بریگزیت تنظیم کرده است نیز در این تظاهرات حضور داشت.

او در جمع معترضان اظهار کرد: همه شمایی که انگلیس را دوست دارید، از هر جایگاه و حرفه‌ و از سراسر کشور و اروپا در این تظاهرات شرکت‌کرده‌اید تا رای مردم را برای قرارداد نهایی خواستار شوید.

میلر ادامه داد: شما شایسته سربلندی هستید زیرا به اینجا آمده‌اید و در مقابل ساختمان پارلمان تجمع کرده‌اید. کار امروز ما نشان‌دهنده عدم رضایت ما از این طرح است.

وینس کیبل، عضو لیبرال دموکرات پارلمان نیز در این تظاهرات گفت: ما از سراسر کشور آمده‌ایم و این جنبشی ملی برای رای مردم است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید