رئیس سازمان امور اجتماعی کشور:

موانع حضورخانواده‌ها درورزشگاه‌ها روبه کاهش است/بررسی تقسیم کارملی برای ارتقاء نشاط اجتماعی

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: با افت و خیزهایی در زمینه فراهم سازی حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات مواجه خواهیم بود ولی به نظر می‌رسد موانع به تدریج در حال کاهش است.

به گزارش ایسنا، تقی رستم وندی در حاشیه صدو دومین جلسه شورای اجتماعی کشور و در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور خانواده‌ها در استادیوم آزادی برای بازی ایران و اسپانیا، گفت: در خصوص حضور خانواده‌ها در وزرشگاه‌ها برای تماشای مسابقات بحث‌های زیادی می‌شود و زمینه‌ها، بسترها و شرایط آن نیز سنجیده شده است. به هر حال حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها دارای اقتصائاتی است که باید فراهم شود و تا زمانی که این مقتضیات فراهم نشود همواره چالش‌هایی پیش روی این موضوع خواهد بود.

وی ادامه داد: متأسفانه زیرساخت‌های لازم جهت حضور خانوادگی در ورزشگاه‌ها به درستی فراهم نشده و در این زمینه دچار مشکلاتی هستیم اما وزارت ورزش و جوانان متولی این قضیه شده و با هماهنگی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی تلاش می‌کند که این مشکل حل شود. به هر حال با افت و خیزهایی در این زمینه مواجه خواهیم بود ولی به نظر می‌رسد موانع به تدریج در حال کاهش است.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در ادامه صحبت‌هایش به مسائل مطرح شده در صد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور اشاره کرد و گفت: بحث آسیب‌های اجتماعی به مدت دو سال است که به صورت متمرکز در دستور کار شورای اجتماعی قرار دارد. منتهی بحث بر سر این بود که بایستی از وجه ایجابی و مثبت هم همواره به بحث کاهش آسیب‌ها نظر داشته باشیم و ضمن سیاستگذاری، بر اجرای برنامه‌ها نیز نظارت کنیم.

وی افزود: نشاط اجتماعی می‌تواند از منظر ایجابی و مثبت یکی از عوامل بسیار موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد و امروز جلسه مقدماتی در این زمینه برگزار شد و احتیاج داریم جلسه دیگری نیز برای جمع بندی این موضوع به دلیل پیچیدگی‌های مختلف نشاط اجتماعی داشته باشیم.

رستم وندی تصریح کرد: بحث امروز جلسه شورای اجتماعی درباره مفهوم، شاخص‌ها و وضعیت ایران در رتبه بندی جهانی نشاط اجتماعی و موانع و راهکارهای پیش روی ارتقای نشاط اجتماعی و در نهایت راهکارهایی در این زمینه بود که هر دستگاه راهکارها و پیشنهاداتی در حوزه ماموریت خود در قالب گزارش‌هایی به شورای اجتماعی ارائه کرد و دبیرخانه شورای اجتماعی نیز مأمور شد که همه گزارش‌ها را جمع‌بندی کند و ماتریسی از همکاری بین دستگاهی و برای اولین بار تقسیم کار ملی در حوزه ارتقای نشاط اجتماعی را به صحن شورا بیاورد تا چنانچه در نهایت تصویب شد به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید