برجام؛ وقتی رفت دانستیم چه بود!

دیر نیست که مخالفان برجام و آنان که می گفتند برجام برای ما چه کرده است، با چراغ گردسوز، دور بیفتند و دنبال برجام بگردند. ما، قدر داشته هایمان را نمی دانیم و این، گویا برای مان عادتی تاریخی شده است.

عصر ایران؛ جعفر محمدی - برجام به کما رفته است؛ این جمله سیدعباس عراقچی است، عضو ارشد تیم مذاکرات هسته ای.
از وقتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا زیر میز برجام زده، اوضاع اقتصاد ایران به طور کاملاً ملموسی دچار آشفتگی شده است. دلار که در قریب به 5 سال نخست ریاست جمهوری روحانی، دارای ثبات نسبی بود، ناگهان افسار پاره کرده و بی آن که حد و مرزی برای خود قائل باشد، همچنان پیش می تازد، سکه و طلا نیز در این رقابت کم از ارز ندارند. ثبات در بازار مسکن نیز به هم خورده است، قیمت خودروها، لحظه ای شده، روند فرار سرمایه ها از کشور افزایش یافته، شرکت های خارجی یکی پس از دیگری از ایران خارج می شوند. امنیت روانی مردم دچار اختلال جدی شده است و ... .

این وضعیت اسفناک، نشان می دهد که برجام، چقدر برای مردم ایران مفید بوده است و حالا که در حال فروپاشی است، عموم مردم با تمام وجود آثار رفتن برجام را حس می کنند.
ای کاش وقتی برجام سرپا بود و به کما نرفته بود، با تدبیر بیشتری از آن مراقبت می شد تا چنین به کما نرود و جامعه را این گونه شوک زده و مضطرب نکند.

دیر نیست که مخالفان برجام و آنان که می گفتند برجام برای ما چه کرده است، با چراغ گردسوز، دور بیفتند و دنبال برجام بگردند.
ما، قدر داشته هایمان را نمی دانیم و این، گویا برای مان عادتی تاریخی شده است.


نظر خود را ثبت کنید