رییس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح کرد

تلاش برای ایجاد هم‌گرایی در حمایت از فناوران نوپای سلامت

رییس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: این مرکز تلاش می‌کند تا بتواند بین مجموعه‌های مختلف و فعالین نوپا در حوزه فناوری سلامت هم‌گرایی ایجاد کند تا بر اساس نیازهای کشور و بازارهای جهانی حرکت کنند. 

به گزارش خبرنگار ایسنا،‌ دکتر امید پورنیک در نشست خبری سومین رویداد ملی اینوتک سلامت اظهار کرد: در حوزه فناوری اطلاعات سلامت زمان بازگشت سرمایه‌گذاری کوتاه است و می‌توان از زمان پردازش ایده تا تبدیل به محصول در زمان کوتاهی به نتیجه رسید. 

وی ادامه داد: همچنین میزان سرمایه‌گذاری نیز  در این حوزه بالا نیست و می‌توان با سرمایه‌گذاری کمی در این حوزه به نتیجه رسید.

پورنیک با اشاره به اینکه در دنیا فناوری سلامت بازار بزرگی را به خود اختصاص داده است، گفت: در کشور ما نیاز بیشتری به پرداختن جنبه‌های حمایتی از مجموعه‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، وجود دارد.

رییس مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی ایران تلاش می‌کند تا بتواند بین مجموعه‌های مختلف و فعالین نوپا در حوزه فناوری سلامت هم‌گرایی ایجاد کند تا بر اساس نیازهای کشور و بازارهای جهانی حرکت کنند. 

همچنین در ادامه این نشست دکتر مهدی فرهودی، مدیر مرکز رشد انستیتو تغذیه ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهارکرد: یکی از محورهایی که در رویداد اینوتک مطرح شده است،‌ فرصت‌های کارآفرینی در حوزه امنیت و ایمنی غذا و تغذیه است و انستیتو تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این افتخار را داشته است که بتواند در این رویداد همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از رسالت‌های انستیتو تحقیقات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری است، بنابراین این مرکز تلاش می‌کند تا در سومین رویداد ملی اینوتک بستر را برای ترویج فرهنگ کارآفرینی در کشور ایجاد کند.

دکتر فرهودی گفت: در سومین رویداد ملی اینوتک سلامت کارگروه علمی را از اساتید مجرب دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی شهید بهشتی، تربیت مدرس، دانشگاه تهران و سایر دانشگاه‌ها تشکیل داده‌ایم و همچنین توانسته‌ایم از همکاری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کارگروه علمی خود استفاده کنیم.

مدیر مرکز رشد انستیتو تغذیه ایران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع غذایی سه پنل توسط دانشگاه شهید بهشتی تشکیل شده است، اظهار کرد: این پنل‌ها شامل پنل استانداردها و مجوزها در حوزه صنایع غذایی،‌ پنل فرصت‌ها و تهدیدهای محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های فناور و دانشگاهی و پنل فرصت‌های کارآفرینی و نیازمندی‌های فناورانه در حوزه صنایع غذایی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا در زمینه صنعت غذا در حال گسترش هستند،‌ این پنل‌ها می‌توانند کمک موثری به این استارتاپ‌ها داشته باشند و ما تلاش کرده‌ایم در پنل‌ها علی‌رغم استفاده از تجارب استادان مجرب دانشگاهی، از حضور سازمان‌هایی مانند پژوهشگاه استاندارد صنایع و معادن،‌ اتاق بازرگانی و سازمان‌های مختلف بهره‌مند شویم تا بتوانند پاسخگوی استارتاپ‌ها باشند.

در ادامه این نشست دکتر امیرارسلان جعفرپیشه، رئیس مرکز توسعه و فناوری دانشکده توانبخشی و بهزیستی ایران، اظهار کرد: بر اساس ماموریتی که دانشگاه توانبخشی و بهزیستی در سومین رویداد اینوتک سلامت بر عهده داشت، قرار شد در حوزه تجهیزات پزشکی و توانبخشی فعالیت کند.

وی ادامه داد: تفاوت رویداد اینوتک با رویدادهای مشابه این است که تفکر ناظر بر اینوتک، یک حمایت نظام‌مند است؛ به این معنی که هر کسی در هر لایه‌ای از فناوری و ایده بتواند حمایت لازم را دریافت کند، به همین دلیل در کمیته تجهیزات پزشکی نیز همین رویکرد را داشته‌ایم و در پایگاه‌هایی که در نظر گرفته‌ایم،‌ سعی شده به این موضوع توجه شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید