/ در سینما و تئاتر چه خبر است؟/

برگزیده شدن مستند «بافندگان خیال» در آمریکا، معرفی هیات انتخاب جشنواره‌ی نمایش عروسکی تهران مبارک و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

فیلم مستند «بافندگان خیال» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «سیدمحمدصادق جعفری» موفق به دریافت جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره فیلم آسیایی- آمریکایی «هوستون» آمریکا برای بهترین فیلم مستند کوتاه شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم آسیایی آمریکایی «هوستون» که 40 فیلم داستانی، مستند و سینمایی از کشورهای مختلف رقابت داشتند، فیلم مستند «بافندگان خیال» ساخته «سیدمحمدصادق جعفری» موفق به دریافت جایزه بزرگ هیات داوران برای بهترین فیلم مستند کوتاه شد.

پیش از این اعلام شده بود که مستند «بافندگان خیال» ضمن نامزدی در دومین دوره‌ جوایز فیلم‌های صنعتی و اجتماعی ایتالیا و دومین دوره جایزه مستقل سینمای کودک و نوجوان WOLVES لیتوانی، برنده جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره موندنس آمریکا، جایزه بهترین فیلم مستند خارجی زبان جشنواره «کاردیف» ولز، جایزه بهترین مستند جشنواره جهانی هند (Lifft India)، جایزه بزرگ جشنواره فیلم مستند پرتغال، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «آرک» آلمان و جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره «دربی» انگلیس شده است.

این فیلم همچنین در جشنواره‌های کلکته هند، Sunrise 45 میشیگان، Norman اوکلاهاما، Plebeian سن‌دیه‌گو، OJAI آمریکا، Quarzazate مراکش به نمایش درآمده و منتخب پنجمین دوره جشنواره مردم‌شناسی «زلاتنا» رومانی، دومین دوره جشنواره فیلم‌های زنان «بیروت» لبنان، پنجمین دوره جشنواره فیلم‌های اجتماعی «نیویورک»، دهمین دوره جشنواره فیلم «ترنتون» آمریکا، چهارمین دوره جشنواره فیلم مستقل «اسکاتلند» و پنجمین دوره جشنواره فیلم مردم‌شناسی «پاریس» بوده است.

مستند «بافندگان خیال» روایت زندگی تعدادی نابینا است که قالیبافی می‌کنند و وقتی با هم هستند، لحظات شاد زندگی خود را می‌گذرانند...

معرفی هیات انتخاب نمایش عروسکی تهران

هیات انتخاب نمایش‌های بخش فضای باز هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک معرفی شدند.

در این دوره از جشنواره گروهی سه نفره متشکل از آزاده انصاری، سینا ییلاق بیگی و سامان خلیلیان، نمایش‌های بخش فضای باز را ارزیابی و انتخاب می‌کنند.

ارزیابی نمایش‌های این بخش از روزهای 7 تا 9 تیر ماه انجام می‌شود و در این روزها هیات انتخاب 31 نمایش را بررسی می‌کنند که از این میان 16 نمایش متعلق به تهران و 15 نمایش هم از شهرهای دیگرکشور است.  طرح وایده این 31 نمایش پیش‌تر پذیرفته شده است و حالا هیات انتخاب بخش فضای باز، این نمایش‌ها را به صورت زنده یا در قالب فیلم، ارزیابی می‌کنند.

ارزیابی نهایی نمایش‌های بخش صحنه‌ای هم نیمه دوم تیر ماه انجام می‌شود و امسال بعد از مدت‌های طولانی، نمایش‌های استان‌ها به صورت زنده و در شهرهای خودشان، ارزیابی می‌شوند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با دبیری مرضیه برومند یکم تا هفتم شهریور ماه برگزار می‌شود.

داوری آثار فیلمسازان اول در بخش«روایت نو» جشنواره مقاومت

شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به منظور کشف و حمایت از استعدادهای جوان برای نخستین بار در این دوره جشنواره بخش «روایت نو» را در ساختار مسابقات این رویداد سینمایی راه‌اندازی کرده است.

روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر عنوان کرد: دراین بخش،کلیه آثار فیلمسازان اول درقالب فیلم‌های سینمایی،کوتاه داستانی و مستند توسط هیات‌های داوری موردارزیابی و داوری قرار می‌گیرند.

 سینماگران علاقمند می‌توانند آثارشان را برای حضور در این بخش تا 22 مردادماه سالجاری به نشانی:  تهران- خ سمیه- خ خاقانی- کوچه طبرسی- پلاک 6- طبقه دوم- واحد 2 ارسال نمایند. همچنین، شماره تلفن‌های: 88826375 و 88826296و سایت جشنواره به آدرس: http://moqavematfilmfest.ir برای دریافت فراخوان و کسب اطلاعات لازم معرفی شده است.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با سازمان سینمایی کشور و با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف همزمان با بزرگداشت هفته بسیج از 4 تا 9 آذر سال جاری در کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام 


نظر خود را ثبت کنید