علاءالدین بروجردی , کمیسیون امنیت ملی " />

پایان ریاست 14 ساله بر کمیسیون امنیت ملی؛

اصولگرا و اصلاح‌طلب به بروجردی رأی ندادند

  • تاریخ انتشار : 1397/4/3 ساعت : 17:25 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران- ایرنا-در پی تغییر رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و انتخاب فلاحت پیشه به جای علاءالدین بروجردی، یک عضو این کمیسیون اعلام کرد که اصولگراها و اصلاح طلبان به علاءالدین بروجردی رئیس سابق این کمیسیون رأی ندادند.
ابوالفضل حسن بیگی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره تغییر رئیس این کمیسیون اعلام کرد: در این مقطع بیشتر این یک اتفاق جناحی بود. هر دو فراکسیون امید و اصولگراها نظرشان بر این بود که همه هیأت رئیسه را در اختیار بگیرند و به همین خاطر برای همه هیأت رئیسه کمیسیون نامزد معرفی کردند.
او ادامه داد: در این کمیسیون آرا به این گونه است که مستقلین هفت عضو و اصولگراها هشت عضوند و باقی اعضا از اصلاح طلبان هستند. اما در این جریان به نظر می رسد مستقلین که آقای بروجردی عضو آنان هست هم رأیشان را به آقای فلاحت پیشه دادند. اصولگراها هم به آقای ذوالنور رأی دادند.
حسن بیگی با بیان اینکه هماهنگی فراکسیونی این موضوع صبح امروز شکل گرفت، افزود: ائتلاف بین اصلاح طلبان و مستقلین باعث شده سخنگو هم در اختیار اصلاح طلبان قرار گیرد و از منشی ها هم یک عضو از مستقلین هست و آقای علوی هم از فراکسیون امید حضور دارند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح تعداد آرای رئیس این کمیسیون گفت: آقای ذوالنور و آقای فلاحت پیشه هرکدام 9 رأی و آقای بروجردی 5 رأی به دست آوردند که بعد در قرعه کشی بین این دو، آقای فلاحت پیشه رئیس کمیسیون شد.
حسن بیگی افزود: آقای بروجردی بعد از رأی گیری قول داد با توجه به تجربیات و ارتباطات بین المللی که دارد، همچون گذشته به هیأت رئیسه و کمیسیون کمک کند.
او درباره تغییر رئیس کمیسیون امنیت ملی بعد از 14 سال گفت: اینکه این تغییر چقدر مثبت است، بستگی به عملکرد ترکیب جدید دارد و الان نمی شود پیش بینی کرد.

گفتگو از مهدی روزبهانی
**اداره کل اخبار چندرسانه ای**ایرناپلاس**

نظر خود را ثبت کنید