بسته اخبار اجتماعی ایسنا در سومین روز تیرماه؛

تازه‌ترین اظهار نظر وزیر کشور درباره حادثه ایرانشهر / ممنوعیت حمل حیوان در خودرو

برخورد با حمل حیوان در خودروها، اظهار نظر وزیر کشور درباره حادثه ایرانشهر، حبس داروی بیماران هموفیلی در شرکت‌های دارویی، جزئیات درگیری در مرز آذربایجان و ... بخشی از مهم‌ترین اخبار امروز تحریریه اجتماعی ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، امروز و تا لحظه انتشار این گزارش، حدود 70 محتوای خبری از تحریریه اجتماعی ایسنا منتشر شده است که برخی از مهم‌ترین آنها به شرح زیر است:

عبدالرضا رحمانی فضلی – وزیر کشور-  امروز اعلام کرد: « در مورد حادثه ایرانشهر آماری که اعلام کردند واقعی نبود و آنچه که به صورت رسمی به ما تا این لحظه گزارش شده و شکایت کرده‌اند، 4 مورد بوده است.» وی افزود: در بازجویی از افراد ادعا شده است که موارد دیگری وجود دارد، اما هنوز این موارد اثبات نشده است. همچنین قوه قضاییه اکنون مسئول کار است و باید موضوع را به صورت دقیق و سریع پیگیری کند تا با اقدام سریع، بازدارندگی ایجاد کنیم.

احمد قویدل - مدیرعامل کانون هموفیلی ایران – در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به دسترسی نامنظم بیماران هموفیلی به داروهایشان، در عین حال تاکید کرد که هیچ کس به جز پزشک معالج اجازه ندارد در نسخه بیمار دست ببرد، دارو را کاهش یا افزایش دهد، اما متاسفانه بیمه‌ها این اقدام را انجام می‌دهند و در برخی مواقع تنها نصف داروی بیماران هموفیلی را تایید می‌کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز از امکان دسترسی مردم به قیمت مصوب تمام اقلام دارویی خبر دادکیانوش جهانپور گفت: با توجه به ضرورت اطلاع رسانی به‌هنگام در خصوص فهرست و قیمت مصوب اقلام دارویی و حسب دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تاکید رییس سازمان غذا و دارو، جزئیات لیست و قیمت مصوب تمام اقلام دارویی قابل عرضه در داروخانه‌های سراسر کشور در قسمت جستجوی دارو، سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به نشانی اینترنتی   http://irc.fda.gov.ir/nfi  قابل جستجو و بازیابی است.

محسن ولیئی - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران نیز امروز در نشستی خبر اعلام کرد: پیش بینی می شود در سال جاری تعداد خیرین و نیکوکاران تا ۲۰ درصد افزایش یابد. همچنین قرار است ۲۰ درصد از صندوق های میادین و خیابان ها کاهش یابد و عمده کمک ها با استفاده از شیوه‌های نوین مثل پراخت پیامک با کد *۸۸۷۷# ، عابربانک ها ، تلفن گویای ملی به شماره ۰۹۶۸۸۷۷ یا وب کیوسک‌های جدید و یا تلفن ۷۳۵۵  جمع آوری شود.

محمد مهدی تندگویان - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان- از تصویب اصلاح لایحه «منع به کارگیری بازنشستگان» در کمیسیون اجتماعی مجلس و بازگشت آن به صحن علنی مجلس تا نیمه تیرماه خبر داد. تندگویان افزود: موضوع این لایحه جدید نیست و از قبل هم مطرح بود، ولی تبصره‌ها و استثناهایش آن قدر زیاد بودند که باعث ابقای بازنشستگانی می‌شد که همچنان مشغول به کار هستند. بخشی از این افراد جزو مقامات هستند که درصورت تصویب این لایحه، تعیین تکلیف خواهند شد.

رضا اقتدار - کارشناس دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست-  با اشاره به ممنوعیت صدور پروانه اکتشاف معدن در منطقه حیات وحش موته بر اساس توافق‌ سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۴ اظهار کرد: پناهگاه حیات وحش موته جزو بند «الف» این موافقت‌نامه است و بر اساس ردیف ۲۰ همین بند از همان سال قرار شده که در داخل پناهگاه حیات وحش موته مجوز معدن‌کاوی دیگری صادر نشود. وی تاکید کرد: پروانه اکتشاف معدن در این منطقه را کارگروه ماده ۲۴ استان اصفهان صادر کرده است.

لیلا نظری - سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران- نیز اعلام کرد: امسال شمار روزهای آلوده بهار به ۱۴ رسید که در مقایسه با دو سال اخیر، آلوده‌ترین بوده است. از ابتدای بهار هوای تهران  ۸ روز پاک و ۷۱ روز سالم داشت که از این نظر نیز هوای بهار ۹۷ نسبت به سال‌های اخیر افت کیفیت داشته است.

سردار قاسم رضایی - فرمانده مرزبانی ناجا- امروز جزییاتی درباره اخبار مربوط به درگیری در مرز آذربایجان اعلام کرد. وی گفت: این درگیری در مرز رخ نداده و در خاک همان کشور رخ داده است. پس از این حادثه مرزبانان ما موضوع را بررسی کرده و در تحقیقات اولیه آنان مشخص شده که این درگیری در عمق دو کیلومتر از مرز و در خاک این کشور رخ داده است.

سردار حسین اشتری – رئیس پلیس کشور-  در  اولین نشست فصلی مدیران ستادی و روسای پلیس‌های راه و راهور  اعلام کرد: هنجارشکنی در خودرو، آلودگی صوتی، مزاحمت برای نوامیس، بی حجابی، سرعت‌هایی که باعث ایجاد رعب و وحشت می‌شود و ... از جمله مواردی است که پلیس باید طبق قانون با آنها برخورد کند و در هر جایی که امکان متوقف کردن خودرو وجود ندارد باید شماره پلاک این خودروها یادداشت شده تا با آنها برخورد شود.

در ادامه پنج خبر اول و پربازدید امروز تحریریه اجتماعی ایسنا تا لحظه انتشار این گزارش، باز نشر می‌شود: 

دستور فرمانده ناجا برای برخورد با بی حجابی، دور دور، شیشه دودی غیرمتعارف در خودروها

جزئیات درگیری در مرز آذربایجان

احتمال تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی

ایست قلبی راننده ون در بزرگراه امام علی

برخورد با حمل حیوان در خودروها

انتهای پیام 


نظر خود را ثبت کنید