معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری استان:

هنوز کمبود منابع آبی سمنان جبران نشده است

  • تاریخ انتشار : 1397/4/4 ساعت : 09:00 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سمنان
معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری استان از حفر 11 حلقه چاه جدید به منظور جبران کمبود آب شرب شهری در این استان طی یک سال اخیر خبر داد.

محبعلی حیدریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: با وجود حفر این 11 حلقه چاه هنوز کمبود منابع آبی و کاهش دبی ناشی از خشکسالی و کاهش بارندگی‌های این یک سال جبران نشده است.

وی با بیان اینکه چهار حلقه از این 11 حلقه چاه جدید در شرق سمنان حفر شده افزود: منابع آبی دو حلقه از این چاه‌ها وارد مدار مصرف آب شهری در مرکز استان شده و دو حلقه دیگر نیز در مرحله برق‌رسانی است و در آینده نزدیک وارد مدار مصرف می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری استان با اشاره به کمبود حدود 300 لیتر در ثانیه در شهر سمنان خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این چهار حلقه که 120 لیتر برثانیه آب دارند، مشکل کمبود آب تا حدی در سمنان رفع می‌شود.

وی همچنین از حفر سه حلقه چاه در شاهرود خبر داد و گفت: شهر شاهرود نیز امسال 260 لیتربرثانیه کمبود آب دارد که انتظار می‌رود با وارد مدارشدن این سه حلقه مشکل کم‌آبی تا حدودی در شاهرود نیز رفع شود. چهار حلقه چاه دیگر نیز در سایر شهرهای استان حفر شده تا نیاز آبی در این مناطق نیز رفع شود. اگرچه بیشترین مشکل ما در تامین آب شهری به دو شهر سمنان و شاهرود برمی‌گردد و در سایر شهرهای استان مشکل جدی در این حوزه وجود ندارد.

وی از ساخت 10 مخزن آبی در استان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اگر اعتبارات آنها تامین شوند در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه چاره ای جز مدیریت منابع نداریم افزود: باید در زمینه مصرف بهینه به فرهنگسازی و آموزش در سطح عمومی بپردازیم.

معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری استان با بیان اینکه ساخت تصفیه خانه های فاضلاب در دستور کار این شرکت قرار دارد گفت: سال گذشته اجرای 20 کیلومتر فاضلاب شهری در استان داشتیم و امسال نیز این روند ادامه می یابد.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در استان گفت: در این شرایط استفاده از پساب با هدف مصرف در سایر بخش های غیرشرب باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید