کارت دیجیتالی "ماکووندی" در ماکو صادر می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برای صاحبان واحدهای صنفی حقیقی و حقوقی، فعالان اقتصادی، کسبه و بازاران منطقه آزاد ماکو به منظور استفاده از مزایا و مشوق های منطقه آزاد، کارت دیجیتالی ماکووندی صادر می شود .

به گزارش ایسنا، غلامرضا سلیمانی در مراسم گرامیداشت روز اصناف در جمع اهل کسبه شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت افزود: با توجه به رکود درآمد و عدم تامین مالی، تا زمان فنس کشی محدوده منطقه، طبق مطالعات اندیشکده با یک سیستم کاملا مدرن و دیجیتالی تمامی فعالان اقتصادی و کسبه منطقه می توانند از مزایای معافیت مالیاتی و عوارض گمرکی استفاده کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با اشاره به اینکه جزئیات بیشتر کارت دیجیتالی ماکووندی بزودی به اطلاع مردم می رسد افزود: با صدور کارت های ماکووند، تمامی عملیات مالی و اعتباری، پرداخت قبوض، خرید و فروش و داد و ستدهای اقتصادی با کارت مذکور انجام می  شود.

سلیمانی در خطاب به کسبه و بازاریان این منطقه آزاد بر تلاش در جهت تحقق شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب و همچنین بر لزوم ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی تا کید کرد   .

وی ماحصل تلاش اصناف این منطقه در جذب گردشگران خارجی را باعث رونق اقتصادی منطقه آزاد ماکو دانست و تصریح کرد: جامعه بزرگ اصناف و بازاریان با همت و پشتکار، رویکرد خنثی سازی بر فشارها و تحریم های اقتصادی را در پیش گرفته و امید است شاهد اقدامات شایسته و ارزنده ای در جهت رشد و توسعه کسب و کار، ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان داخلی و خانگی از سوی آنان باشیم .

به گزارش ایسنا، در این مراسم نمایندگان اصناف به بیان مشکلات و نکته نظرات خود در حوزه اقتصادی پرداخته و در پایان از چند تن از اصناف نمونه منطقه تجلیل شد.

 کل مساحت منطقه آزاد ماکو ۵۰۰۰ کیلومتر مربع است، منطقه آزاد تجاری-صنعتی ماکو یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران است که در راستای اهداف اقتصادی این کشور، در ۲۴ مرداد ماه سال ۱۳۸۹ تصویب شده است و بیش از 8000 واحد صنفی در منطقه آزاد ماکو مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید